Djupa funderingar

Ännu en helg har gått förbi och under den så insåg vi hur fort tiden faktiskt går -ja nästan rusar förbi till och med.
Tomas kom in i vardagsrummet till mig och sa att han just insett att det nästan är månad 5 i detta år, med andra ord har snart hälften gått och här sitter vi och har knappt hunnit förstå att julen är över, innan det är dags att bländas av brasor och manskörer ( http://www.youtube.com/watch?v=-LfdYysGZZM ) till att hoppa groda runt midsommarstängerna. Det får en att tänka till lite. Livet hinner knappt börja innan det är dags att börja betala räkningar och snart knackar chefen dig på axeln, med en guldklocka (eller i dagens ressesion, varselpapper) och tackar för de här åren. Då ser du dig i spegeln och undrar om det inte var igår du satt i sandlådan och lekte bondgård med plastdjur och leksakstraktorer.
Eller som jag, som upptäckte att jag fått gråa hår... vid 27-års ålder.
Med det är så det är och trots att man inte kan stoppa tiden kan man ta vara på den! Tänk på det.

Idag har jag suttit med näsan begravd ( under 30 minuter - duktig jag) i min medicinska grundkursbok (komvux) eftersom jag ska ha prov imorgon. Vi får väl se hur kul det blir, hittills har jag ändå klarat alla prov, så vi får hoppas på goda resultat imorgon igen.

Ha en fin kväll där ute!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen till klubben för gråhåriga! Tack o lov för dagens under, som hårfärg till exempel ;-)

2009-04-19 @ 22:46:38
URL: http://linjensan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0