morgon, lista och foton

Hej allihopa.

Ja, den här morgonen började annorlunda! Till att börja med kom min mamma och hämtade Marcus ca 7,15 på morgonen idag, för att ta med honom till jobbet. Han kommer inte hem fören ikväll, så jag får en lugn och skön dag med stora plugg (körkort) möjligheter!
Så idag när vi vaknade (för Oliver sov så när Marcus åkt så somnade jag om igen tills Oliver vaknade två timmar senare) var det alldeles tyst här hemma. Alldeles lungt och skönt. Men jag saknade ändå min lillgubbe på en gång så jag ringde och kollade läget, men han hade alldeles för kul för att prata med mig.

Vid 12 visade Oliver att han var trött och jag la honom. Det tog 2 minuter innan han vaknade igen och trots ihärdiga försök av att

  • gosa
  • amma
  • prata
  • vagga
  • klappa rumpa
  • klappa magen
  • sitta bredvid
  • ge napp
  • lyssna på hästspeldosa
  • lyssna och se på sängmobilen
  • lyssna på lammspeldosa
  • lämna rummet
  • låta gråta
  • ligga bredvid i total tystnad
  • stå utanför dörren och säga "jag finns här"

så ville han inte somna om. Över en timme senare plockade jag upp Oliver ur sängen igen. Det fanns ingen mening. Jag skulle vilja kunna få honom att somna så där i sängen. Nu somnar han bara vid bröstet. Vid 9 månader tycker jag att det är mer än dags för honom att vänja sig av med det.

Nu ska jag studera det hårdaste jag kan hela dagen, så att jag kan mysa med en film innan jag lägger mig ikväll sen. först lite foton.


Planering inför våran kommande spelning, framför datorn och med gitarr.


Min mobil gick sönder i helgen (knappsatsen lossnade nästan helt och vi försökte limma den. Det gick inte alls bra och "lägga på" knappen slutade att fungera). Jag fick då byta till...


...den här tjusiga. Ja, det är min gamla mobil. Men den fungerar i alla fall. Dessutom är det STOR skillnad på mobilkamerorna eftersom den gamla bara har 2 megapixlar (se den första mobilbilden), medan den som gick sönder har 5 megapixlar, vilket ändå motsvarar en helt okay digitalkamera (denna bild är tagen med den till exempel). Men mobilen fungerar i alla fall hel okay och det är ju bättre än inget.


Hade jag varit smart nog att göra så här (tejp) istället för att fösöka mig på limning så hade allt varit funkis fortfarande. Ja och denna bild är alltså tagen med den gamla mobilen som jag tvingas ha nu..


Oliver gillar inte när kameralampan tänds innan fotning, på den gamla mobilen


Barn och deras sovställningar. Oliver i en härlig klassiker


Mmmm.. Marcus passar inte riktigt i mina strumpbyxor. Och nej, han jobbar inte i showbiz, det var lilla jag som tyckte han skulle ta på sig dem så jag fick se hur stora de skulle vara *vissla*


En annan som också råkade ut för knäppa ideér var Oliver, på Moas kalas. Jg och Liza diskuterade fler barn och jag sa att om det blir fler hoppas jag på en dotter. Det ena ledde till det andra och Oliver slutade i Tindras klänning. Söt som sjutton, men finare som den lilla killen han är. Ett gott skratt fick vi i alla fall!

  
(klicka för att förstora)


Storstädning hemma  helgen och Tomas funderar på nästa "to do"


En av sofforna ska till tippen nästa helg då (förhoppningsvis) Tomas semester har börjat. Tills dess fick han en superskön plats att sitta och röka (usch) på


Gårdagskvällen avslutade vi med lite kortspel. Jag vann!.................... nästan


Min söta lillasyster ( http://lunajms.blogg.se ) Jenni var här och hämtade ett Tacofat jag rensade ur och passade på att visa upp både sina nya glasögon och sitt egenhändigt sydda linne. Hon är kreativ hon. Kolla hennes blogg om ni inte redan gjort det!


Jag kunde gå med på att vara med på ett hörn


Oliver har börjat klättra i trappan, så idag på morgonen gjorde jag en tillfällig stoppkreation. När Tomas kommer hem ska han sätta dit en grind


Bus med pappa. Dålig skärpa, men bilden var så söt så jag ville inte hoppa över den


Och sist men inte minst en sötiver

  

Kommentarer
Postat av: Liza Fredriksson

Fina bilder ! Men bäst var nog den lilla tjejen ler. Vi hörs i morgon Moa pratade om att hon ville träffa Markus innan hon somnade idag hon ville leka med gissen.



Vi hörs i morgon!

Kram

2009-08-24 @ 20:26:42
Postat av: Maria

Alltid lika fina bilder när man kikar in i din blogg:)



Ja lite trist är det ju men lite skönt iaf, får tänka positivt;)



Jodå det är samma tyvärr, så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen, står mer ut med yrsel och illamående än det... men men det blir kanske bättre. Annars bara bra, mys att ha fått se bebis:)



kramar

2009-08-24 @ 20:34:14
URL: http://mammatillfreja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0