Ny vecka igen

Klockan ringde 3 och jag hoppades att Tomas ville snooza bara fem minuter. Jag vaknade sedan abrupt av att Oliver klättrade på mig. Jag tittade till på väckarklockan och tjöt sedan till Tomas "Tomas du måste upp nu, du har försovit dig, klockan är halv fem!". Tomas tittade lite fundersamt på väckarklockan och satte sig tröttsamt upp i sängen för att sedan försvinna ut i köket. Själv fick jag plocka med mig en klarvaken Oliver. Vi pratade i en halvtimme medan Tomas gjorde sig i ordning och la ned sina matlådor i väskan och sedan vinkade han adjö -ännu en gång -för ännu en vecka..

Men som jag så så är nedräkningen i full gång!

2

Nu på morgonen kommer inte mycket att hända. Vi ska göra oss i ordning och sedan åka till Marcus dagmamma för allra sista gången. Egentligen så har sista gången varit, men vid det tillfället var det "hej då, vi ses efter sommaren". Därefter har hon blivit sjukskriven för sin graviditet och Marcus skall alltså byta till dagis. Vi har därför bestämt att träffas idag, hon, vi och Sofia och hennes mamma. Jag undrade varför inte Liza var tillfrågad, men Jenny svarade att Moa redan hade slutat och sagt adjö på sommaravslutningen eftersom hon redan hade fått dagisplats och så då. Hon skulle ändå inte tllbaka, medan Marcus och Sofia var planerade att komma nästa termin också.

Det där med dagis (jag vet att det rätta benämningen nu mera är förskola) här i  influensatiderna.. nja.. jag vet inte riktigt hur det känns om jag ska vara ärlig.. Bra att jag är mammaledig fram tills i Januari, så har jag möjlighet att hålla *Marcus hemma om dety skulle behövas (då menar jag inte om han är sjuk, för då skulle jag ju vabbat, utan om många andra barn är sjuka. Jag menar VI lämnar ju ALDRIG Marcus till barnomsorgen då han är sjuk, vilket vissa andra gör. Jag har sett både det ena och det andra kan jag säga. Föräldrar som inte har "råd" att vara hemma, inte får missa en deadline, inte pallar osv. Sedan lämnar somliga föräldrar när DE är jättesjuka ((typ magsjuka)) för de inte orkar ha ungarna hemma då. Smart eftersom barn bär på deras bakterier! Ja, så går det runt på dais/daghemmet ändå!).

Om det blir lamt med vidare inlägg idag så beror det på att jag har näsan begravd i körkortsboken 

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: På vad?

2009-08-03 @ 19:49:47
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Maria

De e typ allt som jag har tänkt på den sista tiden.. :( Men ja försöker att släppa lite... Idag har de gått bra... :) Jag skulle vilja maila dig kan du lägga in din mail adress på min blogg? Den visas inte... :) Kram

2009-08-03 @ 20:19:50
URL: http://fettokampen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0