Julfoton

Hallå där ute. Då var den här helgen över och om ca 30 minuter (i skrivandets stund) ät det åter måndag. Helgen gick så otroligt fort att jag nästan inte ens hann förstå att den börjat innan den var över. Men man blir ju mer och mer van vid det, ju äldre man blir -känns det som.

I fredags storstädade jag hemma och sen var det så klart idol. Ganska otippat att Erik skulle duellera enligt oss (och tydligen enligt ganska många andra också). Men vi antar att det var en "Danny" situation. Hur som haver så gick det ju bra i slutändan och Erik och Calle blev, som alla vet, finalister i Idol 2009. Vi är ganska säkra på vem som kommer att vinna (vilket jag nämnt tidigare i bloggen). Men segern ska ju absolut inte tas ut i förskott. Vi tänker till exempel på året då Markus vann mot Erik i finalen. Vi hade faktiskt hållit på Markus genom hela det idolåret MEN i självaste finalen ändrade vi oss till att hålla liiite mer på Erik. Ja, så vad som helst kan ju hända.

Igår så var vi hemma hos en polare -Robban och spelade Nintendo Wii, tillsammans med honom och Karin. Bowlade gjorde vi mest och jag satte mitt nya rekord 221 och jag och Tomas har nu alltså samma Wiibowling rekord. Vi spelade lite Olympic games också. Vi kommer med största sannolikhet att införskaffa oss ett Wii så snar som möjligt. Det är inte ett sitta still tv-spel. Det kan jag lova. REKOMMENDERAR.

Idag var vi på julmarknad som var ganska trevligt. Vi var ju där med Liza och Anders och det var ett tag sedan vi träffades nu, så det är ju alltid trevligt. Men dumma som vi var så hade vi lovat sonen att simma, men sett fel öppettid på Internet och missade alltihop. Ett tag var han lite ledsen över det, men i slutändan löste det sig. Egentligen har inget mer än det hänt idag. Det tog liksom hela dagen. Mja, så kan det gå.

Fotat lite från våran julstämning hemma har jag också gjort och det bjuder jag på nu



Julstjärna i vardagsrummet



Vardagsrumsfönstret. Skylighten utanför är ned till centrum



Lite glitter för att göra gardinen lite juligt. Det är nämligen så att det är betongväggar här, så jag kan inte nåla upp gardiner, vilket jag nödgjort i de andra rummen vi inte har gardinstänger i. När vi flyttade in i den här lägenheten för två år sedan (!) så blev vi lovade att de skulle fixa fästen till gardinstänger åt oss, vilket de inte gjort än, fast vi sagt till. Så vid ett tillfälle blev jag lite less på att fönstret var utan gardin (se julbilden från förra året i mitt förra inlägg) så jag klippte isär mitt blåa sidenpåslakan och sedan satte jag en kabel från varje fönsters kant (för av någon anledning sitter det en skruv där i vardera fönster) och upp i mitten där kontakten till lampan är, som jag sedan nålade upp påslakanet på som en gardin. Mm, jag vill inte ta ned den som ni säkert förstår, för det tog inte två minuter att sätta upp den om vi säger så. Så det här var det juligaste jag kunde fixa i gardinen här.



Med julgran



Julen är verkligen härlig eftersom man få ha så mycket stämningsfulla mysbelys överallt. På den här bilden saknas dock lite ljus i granen



På den här bilden har ljuset i granen blivit komplett




Våran julgran i år. Dock är den mycket finare när den inte blir sönderblixtrad av kameran



Med endast julbelysning




Julstaden



Vovven som jag fick av Tomas för några dagar sedan. Den sjunger och ylar "jingle bells". Otroligt gullig




Min uppnålade köksgardin och julbelysning. Gardinen är egentligen för lång, därav det som hänger ned på sidorna. Men jag tyckte det var ganska sött och spann vidare på det och nålade upp en rosett och ett par vågor till. Allt gjort med nålar. Kul också i och med att man kan variera utseendet efter hur man känner



Av samma tyg som på gardinen så gjorde jag två rosetter till som jag satte upp med magneter på kulen (magneterna gömda i öglorna så klart) och sen har jag lagt till julklistermärkena)



Den här visar jag för att Marcus fina teckning finns med på bilden.



På sidan av kylen (mot bänken) fick två julmagneter komma upp



Marcus egengjoda smällis sitter också uppe. På den här bilden på insidan av ytterdörren. Men nu är den flyttad till vardagsrummet istället



Balkongen



Altanen (fram) skulle egentligen fått en bättre slinga, men det får bli nästa år



Min egengjorda dörrkrans



Hallspegeln



Badrummet



Oliver fick vara med på bild



Tomas fastnade också på kort



Marcus studsar runt och ser på Idol tillsammans med oss. I bakgrunden sjunger Erik "Run to the hills" och ger oss prov på röstteknik



En trött jag bloggar i natten



Kommentarer
Postat av: Maria

Oj så fint du gjort! Riktig julstämmning minsann:)



Ja det är ju ok trots allt då jag inte spelat så mkt:) Jo annars är det bara bra, trött som tusan hela dagarna dock men sen har man ju en 1 åring som springer omkring å kräver uppmärksamhet;)

Hur är det själv?



kram

2009-12-07 @ 09:55:12
URL: http://mammatillfreja.blogg.se/
Postat av: Vero

Härligt juligt. Jag har inte hunnit lika mycket. Bara lite adventsstjärnor.



Har tävling inne hos mig. Kanske kan passa som julklapp?



Ha det gott!

2009-12-07 @ 10:13:16
URL: http://pysselgrottan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0