Jag behöver ett arbete

Det är inte lätt när mammaledigheten tar slut och man bör återvända till ett arbete. Dvs ett arbete som man inte har. Varför inget arbete? Jo eftersom jag studerade mellan Marcus och Oliver. Med andra ord har jag inte arbetat ordentligt (sommarvikariat räknas inte enligt mig i DETTA fall) sedan en månad innan Marcus föddes 2005. Så nu är mammaledigheten slut och nu MÅSTE jag hitta ett arbete. Men tror ni att det är lätt eller svårt? Någon som har ett arbete att erbjuda mig kanske? 

Idag är Marcus på dagis för första gången på ett par veckor och han var jätteglad över att få komma tillbaka dit igen. Det är bra också att han får komma iväg lite hemmifrån. Det behöver vi båda två. Eller alla fyra kanske man ska säga.

Nu ska jag hämta Marcus och sedan ut och söka mer jobb praktiskt. Jag har jobbsurfat och skickat in via mail idag än så länge bara. Men det är ju alltid nått!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0