Vuxenpoäng - med en nypa salt

Det här med vuxenpoäng, ni vet vad jag menar, i synnerhet ni som är "vuxna" (eller åtminstone räknas som det i samhället). Jag menar, hur man än bär sig åt så är man ALDRIG lika "vuxen" som föräldrarna var då de var i samma ålder som man själv är i nu. Inte ens när DE var yngre. Marigt det där. Så man kan ge sig själv "vuxenpoäng". Jag vet inte vem som uppfann det uttrycket eller det sättet att göra på. I vilket fall florerar vuxenpoängen på Internet och jag grunnade just lite på hur lätta de är att få, men hur de är ännu lättare att bli av med (onödigt tänkande jag vet).

Exempelvis: Klä barnen och köra till dagis (efter frukost) = några vuxenpoäng. Välja mellan chipsrester och läsk eller smörgås och mjölk till frukost och sedan besluta sig för chipsen.. behöver jag nämna att det är minus? Rädda vuxenpoängen med att sätta igång en tvätt och förlora dem genom att titta på barnprogram. Nya vuxenpoäng för handling och matlagning men minus igen för att man vägrar att äta samma som resten av familjen eftersom det är "äckligt". Ja listan kan ju göra hur lång som helst. Fast jag låter bli att fundera på det där och gör som jag känner. För hur jag än bär mig åt så kommer jag ändå aldrig att bli lika vuxen som mamma och pappa

Här skulle jag givetvis lagt in en bild på mina underbara föräldrar, men eftersom de sagt sig inte vilja vara med på bild i min blogg så blev det tomt. Jag ska se om jag kan få dem att ändra sig på julafton

 


Kommentarer
Postat av: rosemarie

du har en jätte fin blogg, allt bra med dig ? :)

2009-12-23 @ 01:24:40
URL: http://rosemarielindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0