Mys Mys Mys

Hej och hå! Vi kom hem kl 23 igår, efter en heldag på Gröna Lund. Sedan somnade inte Oliver fören närmare 00.30, så det blev inte att jag bloggade något.

Vi hade en underbar dag i alla fall! Vi åkte till Gröna Lund starx efter 9 och kom dit runt öppning (11). Marcus fick åka gratis eftersom han inte fyllt 4 än, men jag köpte åkand, det gjorde även Elisabeth och Victor (svärmor och Marcus kusin).

Vi åkte:

Blå tåget - vilket Marcus tyckte var jätteläskigt!
Cirkuskarusellen - den tyckte Marcus om!
Flygande elefanterna - vilken Marcus tyckte var lite läskig
Lilla pariserhjulet - åkte Marcus med Elisabeth
Lustiga huset - kunde i Marcus ögon likagärna varit spökhuset och han grät så han blev tokig
Tekopparna - ville inte Marcus åka, så jag åkte med Victor
Tivolitrucken - åkte Marcus och Victor
Veteranbilarna - åkte Marcus med farmor
Barnradiobilarna - de hade MArcus himla svårt att styra och åkte mest runt, runt, runt, runt, runt, runt.....
Kvasten - åkte jag och den var härlig men kort. Victor fick egentligen åka den men vågade inte och svarade "den ska jag åka när jag är 20!"
Lyktan - åkte Victor ensam
Bläckfisken - åkte Victr ooch farmor

Tobbe trollkarl såg vi också kl 16 på dansbanan OCH det säger jag till ALLA som ska dit nu under sommaren: SE HONOM! (han är där varje dag tills någon gång i augusti) Det var verkligen inte bara för barnen för jag och Elisabeth skrattade så vi grät! 

Förutom detta så åt vi god mat, tog lotter och hade en allmänt mysig dag. Det var verkligen lyckat.
Strax efter 21 började det ösregna och blixtra och då gjorde vi sorti från Gröna Lund och tog oss hem. Oliver sov hela vägen i vagnen och vaknade sedan hemma och var överpigg i över en timme (men kostigt när han fått sitta i vagnen hela dagen..) Marcus och Victor höll varandra vakna, så Marcus somnade på två röda kan jag lova. Jag hörde av svärmor idag att Victor var så uppspelt att han inte kunde somna fören efter 00. Så även de hade en fantastisk dag!

Mamma och jag pratade idag och vi preliminärbestämde att vi skulle åka till Grönan tillsammans med dem helgen 8-9 augusti eller där omkringockså. Jag hoppas verkligen det blir av!

Idag är det regnigt värre ute, så jag tror mest att det blir till att ta det lugnt här hemma. Vi ska duscha av oss stadssmutset och städa lite. Marcus behöver röja i sitt rum och jag kan alltid hitta saker att röja här nere. Oliver vill bli buren hela tiden idag, så han kompenserar nog för att han satt så mycket i vagnen igår. 

Slarvjag glömde kameran hemma igår och fick fota med mobilen och även fast det är 5 megapixlar i den så vet vi ju att kvaliteten inte är som med digitalkameran, dessutom fotade jag nästan ingenting, eftersom den är sämre att använda. Men här är några bilder från igår i alla fall!


Elisabeth och Victor i kön till åkband och biljetter


Marcus och Oliver hade mycket att titta på


bergochdalbana och extreme


Åkband vill man ha på Grönan


svärmor


Vi stod i kö till blå tåget


Marcus funderar på om han ska våga åka


Tivolitruck var roligt tyckte killarna


Marcus


barnradiobilarna "runt, runt, runt, runt" nästan ingen av ungarna kom någon vart alls


veteranbilarna


Tobbe trollkarl bjöd på härligt rolig underhållning!




Kommentarer
Postat av: Maria

Ni verkar ha haft himla kul, fina bilder:)

2009-07-09 @ 15:42:06
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0