Minibryt

Dags att bryta in i minisemestern med uppdateringar.
Jag hade givetvis planerat att slänga in ett till inlägg på fredagen, men hade ingen som helst mottagning på sista delen av tågresan och det var inte roligt kan jag säga, för pga ett signalfel så blev vi stående i skogen i 1½ timme. Ingen dator, ingen telefon, ingenting. Men tillslut kom vi fram (21, istället för 19.20) och förutom ett par timmar i soffan väl framkommen så var det rätt i säng.

I lördags besökte vi dock Bodaborg! ( http://bodaborg.se ) Detta var ju helt fantastiskt roligt! Bodaborg är som en variant av fångarna på fortet kan man säga. Det finns dock ingen skatt, inga nycklar och man kan inte bli inlåst. Det fungerar så att man är i lag om 3- ? stycken (dock kan man inte vara för många). Man springer runt i massa rum och i varje rum finns det några uppgifter att lösa. Vad som skall lösas och hur det går till, det får man lista ut själv. I vissa fall syns det tydligare vad man ska göra, ibland är det riktigt svårt att lista ut vad det handlar om. När man löst en uppgift så öppnas en dörr till och man får gå vidare i denna "bana". Klarar man det inte så får man börja om helt från början. Det finns 17 olika banor och vi klarade 8. Detta är väldigt bra gjort ändå. Det var jag, Tomas och Robban. Detta ställe SKA besökas igen!

Igår vaknade jag med ont i halsen. På kvällen var jag totalsänkt och natten kan knappast kvalificeras som natt. Dels för att det är ljust dygnet runt här uppe, dvs det är lika ljust hela natten som det är klockan 20 på kvällen. Dock utan solljus. Dels för att jag vaknade om och om och om och om och om och om och.. ja ni förstår. Men det kändes verkligen som om att huvuet inte tillhörde resten av kroppen.
Idag mår jag lika skit som igår. Idag är det dock som alla vet, vardag och vi har besökt Tomas jobb. Just nu vill jag inget hellre än att sova, men det går ju inte riktigt.

Men trevligt har vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0