Östersundsbilder



Filippa och Marcus tittar på film. Det skiljer bara ca 14 dagar i ålder mellan dem. Marcus fördd 27/11-05 och Filippa 13/12-05. Vi gick i samma mammagrupp jag och hennes mamma Sofia. Tomas har känt pappan många år.


Nu var det väldigt dassigt väder ute här, men mörkare än så blev det i alla fall inte på natten. Dock ser bilden mörkare ut än vad det faktiskt var på plats.


Min underbara familj som slappar i soffan


Tavlor ovanför gästsängen (Filippas rum) som jag blev kär i

Jag undrar varför tågföraren eller den som ropar i högtalarna inför varje stopp, låter så förtvivlad? Det lät precis som om  att han skulle säga såhär: "Ett meddelande: Tåget har precis kört över en hel rådjursfamilj med massa små kalvar (?) samt kört på ett barn som i och med det förlorade sina ben. Till detta så hittade personalen en bomb i familjevagnarna som innebär att alla barnföräldrar kommer att dö och lämna sina barn ensamma........". Och allt annat hemskt man kan komma på. Vad han faktiskt sa, med samma förtvivlade röst som om han skulle sagt ovannämda, var: "Ett meddelande: Avstigning i Bollnäs kommer att vara på höger sida av tåget. Alltså höger sida av tåget". Cheer up?



Nej! Inga paparazzi's!


Ja, okay då.. 


Men sluta fota!


Oliver i sin bilbarnstol på tåget hem

Hm.. Jag inser just, förutom att jag lyckades göra texten jättestor och fet av misstag, via att trycka CTRL+1, att jag blir åksjuk av X2000-resan..


Ett sätt att roa sig på, på långa tågresor


Min utsikt i tåget


Sötmumrik Oliver hemma i vårat badrum som extrabild

Det regnar rätt bra här utanför tåget. Jag hoppas dock att jag kommer till varmare trakter nu igen. I östersund hade vi som varmast runt 18 grader. Men det var bara en eftermiddag. De andra dagarna var temperaturen runt 11-12. En dag var det bara 7 grader. Sommar va? Hoppas sommaren snart tar sin rätta form




Kommentarer
Postat av: mamsingen

åh vad glad jag blir av att se alla fina bilder. MER BILDER!! Du har ju ett par timmar kvar på tåget så det är bara att lägga in alla foton du har, sen kan du ta ungefär 200 bilder på Oliver på tåget också.



Jag har hört att det är ganska vanligt att folk blir åksjuka på X2000.



Kram

2009-06-11 @ 09:25:31
URL: http://linjensan.blogg.se/
Postat av: Maria o Freja

Vad många fina bilder:)



kram

2009-06-13 @ 09:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0