Rånad!

Uttryckligen rånad ja.. på min sömn.

Ni har ingen aning (så vida ni inte själva varit med om samma så klart) hur det känns att bli robbad på sömnen ännu en natt! Nej, det var ingen vaknatt, det klarade vi oss utan, men jag skrev och läste bloggar och fixade lite på datorn och sedan la jag mig att sova ca 2. Visst, det var mitt val, men tror ni att jag mindes vad som komma skulle? Tomas väckte mig ju vid 4.15 när han skulle upp och iväg med jobbet och det var jag ju beredd på, men hade samtidigt räknat med att få sova ut senare, eftersom vi inte hade några ärenden. Men så fort jag la mig (trött som !!) på huvudkudden, började jag ana oråd.

Helgen, påskveckan var Marcus ute och lekte, när han plötsligt sprang genom ett litet buskage och fick en smäll av en gren, tvärs över ansiktet. Dessvärre träffade grenen också INNE I ögat och repade upp -åtminstone ytskiktet. Vi åkte naturligtvis in akut till ögonsjukhuset, men eftersom han bara är 3½ var det svårt att bedöma skadan ordentligt, även fast läkaren trodde att det som sagt bara var ytligt i ögat (hoppas!) men vi fick en remiss skickad för ordentligt synundersökning efter läkningstiden.... dvs. idag! Klockan 8 ska vi vara inne och som om att inte det vore nog och det innebär att vi måste åka tåget 6.10, så vi är framme i tid, med marginal.

Dumma mig som inte tittade i almanackan igår. Hade jag gjort det så hade jag ju lagt mig mycket tidigare. Varför kallar jag det robbad på sömnen? Jo eftersom det kom oväntat och jag har bara sovit 2½ timme i natt. Detta betyder att jag endast sovit 11 timmar SAMMANLAGT sedan natten mellan torsdag och fredag..

Gick upp 9 i fredags och var vaken tills 11.30 följande dag! ( 26½ timme! ).
Sov då 3 timmar (11.30-14.30).
Var sedan vaken tills på natten kl 03.30 igen och sov sedan lite drygt 6 timmar (3.30-9.30).
natten tills idag sov jag alltså mellan ca (2.15-4-15).

Alldeles för lite sömn. Hälsosamt är ju ca 8 timmar/dygn vilket vore = 24 timmar sedan natten mellan torsdag och fredag (8 timmar fr-lö, 8 timmar lö-sö, 8 timmar sö-idag)... bra... Men fredas och lördag natt var ju inte mitt fel i alla fall. Så 100 % pucko är jag inte.

Ja, det var onödig sovinformation på tidiga morgonkvisten.. Nu ska jag väcka Marcus och Oliver, så vi inte missar tåget..


Kommentarer
Postat av: Vero

Låter inget vidare alls.



Hoppas du får sova idag.

2009-06-01 @ 09:17:37
URL: http://verosparlor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0