Rubadubdub - bathtub

Utvilad (typ) och fräsch! Tips på hur ni kan få vila medan ni har en bebis, vila som också får er fräscha: Sove en stund i duschen! Vadå? Fenomenet inträffade för mig när jag var gravid, första gången. Vi har badkar och duschen på väggen sådär checkt. Jag tyckte inte om det förut, eftersom jag är en duschmänniska, men kom på att det finns fördelar med detta. Till exempel så kan man inte drunka medans man sitter up i duschen, sitter i badkaret dvs, utan proppen i. Bebis sover lugnt bredvid i babysittern, eftersom ljudet från duchen är lugnande - oftast, tyvärr är det ingen exakt fysik och ibland vill bebis inte somna, utan bara gnälla. Men idag fungerade det och jag fick en 45 minuter dusch-nap.

Efteråt undrade jag om inte Marcus ville ha en smörgås, medan han snabbt var påväg upp för trappen. Nej sa han, som inte var hungrig, men jag kom snar på varför, då brottsplatsen var uppenbar: Öppet skafferi (trots barnsäkerhetshasp) framdragen stol och kakpaket fullt synligt. Tricky! (komihåglapp till mig: gömma kakor så Marcus tror de är slut).


Oliver i gåstolen framför sovbadkaret. Han sover dock i babysittern då jag duschar


Los kaktjyv

Kommentarer
Postat av: jossan

jo det är bra här med , tack <3 svara gärna på dagens sommar fråga! :)

kram

2009-06-23 @ 12:32:29
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken bra ide med duschen, kanske man skulle testa;)

Söta dina små pojkar är!



Ja jag tänkte at jag måste skriva mer, tycker ju det är kul ändå så. Än så länge är det ok men är ju bara på 2:a dagen. Brukar ju dock bli värre efter ett par dagar, får se hur länge jag står ut;) Kul att du ska börja på viktklubb sen:)



Jo jag mår ok, tackar som frågar, lite besviken bara, testade nämligen med "babytimes" tidiga gravtester och igår visa 3 st svagt men synligt plus, väldigt svagt dock men man kunde se och det var röda streck. Så man fick ju lite förhoppningar men idag visade dom typ inget.. jäkla skittester! Nåja köpte cb och ska testa med dom iaf. Ska ju inte ha mensen förens om 3-5 dagar men testoman som man är;)



Oj vad långt det blev, sorry!



kram på dej!

2009-06-23 @ 13:14:59
Postat av: Maria

Hihi ja det funkar la bra det med:) Ja det är kul, inte för henne iofs kanske;) Hur sent fick Markus sin första då?



Ska göra det, skönt att kunna duscha ifred;)



Ja det är verkligen skit, men sen är det ju billiga tester också. Nä men har beställt så jag får imorgon, ska testa då. Haha skönt med en testoman till så man inte är ensam;)

Smsar om det är ett plus denna månad.



kram på dej!

2009-06-23 @ 22:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0