Hur är det med mat

Dietister, experter, doktorer och kroppen själv. Alla är överrens om att man måste äta med jämna mellanrum för att kroppen ska må bra. Gör man inte det så går man antingen upp i vikt, eftersom kroppen lagrar då den tror den är i svält, eller så hamnar man i ett tillstånd av undervikt. Men om man inte vill äta då? När jag säger inte vill så menar jag inte att man inte vill äta alls, utan sm mig på morgonen. Jag är inte hungrig på morgonen. Varför vet jag inte, men har hört att det är ett hyfsat vanligt fenomen. Vad gör man åt det då.. Gnäll gnäll gnäll.. usch. suck it up och ta en macka, jag vet. Men ibland är det surt att det fungerar som det gör med matintag.
Väldigt intressant läsning. 

Jag är glutenallergiker. Ja, eller jag har åtminstone alltid varit det, utan att testa det sedan domen föll under mitt första levnadsår. Nu är det under test, men jag är ganska säker på att jag tillhör en av de som fick det permanent. Den sltgiltiga domen faller i april, men jag kan med 99% säkerhet redan nu berätta hur den kommer att lyda.

NU: Ta den där mackan jag måste ta

SEN: Det har jag inte bestämt än 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0