Jag har bestämt mig

Jag har bestämt mig, i dubbel bemärkelse;

1) Marcus ska få gå kvar hos dagmamman. Jag har fixat med mammaledigheten så den räcker så pass att jag ska börja jobba först i januari. Så jag fortsätter med 2 kurser i höst på komvux också. Det betyder att Marcus kan gå heltid = Jag kan lämna och Tomas hämta. Då blir mina dagar inte panikiga och jag kan låta Marcus gå kvar där jag verkligen vill att han ska! =) Känns mycket bra

2) Jag tänker behålla min lilla dator. Ja, inte den som inte fungerar alltså. Den ska jag skicka tillbaka så fort jag fått "påsen" de säger att jag ska skicka tillbaka den i. Men den likadana, hela, som de skickar till mig. Jag vet att jag kan få en stor bärbar dator istället MEN jag har en vanlig stationär så jag behöver den inte och det var den lilla som jag egentligen ville ha. Tangenterna har jag redan börjat vänja mig vid. Känns också mycket bra

-------------

Stackars Oliver fick till en fin kaskadkräkning här strax innan Greys anatomy började. Inte så mysigt och han var inte så glad. Men det kan ha berott på att han tuttat så mycket att det var fullt i magen. Idag har han också ätit nästan en hel burk med majspurré samt en burk med frukt.  En 6 månadersburk med frukt faktiskt. Han var helgalen i den. Men jag vill inte ge för mycket av den eftersom han bara är 4 månder. Den 13:e blir han 5 månader, stora killen! Jag har handlat ett par pyamasar och strumpbyxor åt honom idag. Jag älskar att handla åt barnen!

Att bero på de här harembyxorna som är inne nu... jag vet inte riktigt. De är ungefär lika fina som min pappas pungbyxor som han köpte på kul i turkiet. "Herre Gud" tyckte Tomas, "Det där kan man ju inte ha på sig". Idag inne på Lindex fann jag ett extremt "fint" par byxor, heler vad sjutton det skulle föreställa - bodybyxor kanske, men underliga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0