Redan..?

Inte hade jag väl trott att jag skulle sakna min man redan nu. Men det gör jag =) Nu menar jag ju inte som det lät, att jag av någon anledning var trött på honom ch inte skulle sakna honom. Nej, jag menar snarare att jag inte var beredd på att jag skulle sakna honom redan.


I början av 2000-talet jobbade jag som musikallärare. Ett helt underbart yrke, jag fick leva ut mycket genom detta. Jag satte upp följande musikaler:


  1. STAR TREK. Hur underligt det än låter så ja. Jag skrev en story som gick ut på warp speed faliure.
  2. ASKUNGEN. En version av Disneys askungen fast med mer eget material än originalet
  3. BLUEFELD. Föreställande high school i USA med chearleaders och fotbollslaget. Samt ett par raggare
  4. WONDER RECORDS. Ett stort skivbolag som tävlar för att bli världens största, men Magnus Blåsparv (uggla peruk och solglasögon) försöker sätta käppar i hjulet för de andra artisternaför att själv vinna priset för bäta artist.
  5. DRACULA VS KLANTULA. Dracula vill förgöra sin bror Klantula eftersom han är på människornas sida. Den mest dramatiska av alla ovanstående eftersom de tidigare musikalerna varit komedier eller sci-fi som star trek var.

Bortsett från en del av Dracula så skrev jag allt material själv. Ikväll hade jag min syster hemma och vi pratade lite om att kanske starta upp igen, fast tillsammans. Skulle vi det så skulle vi nog starta med Bluefeld och förbättra den (Jag var bara 20 när jag gjorde den för 8 år sedan, så det finns rum för förbättring). Sedan kan jag tänka mig att vi antingen gör Dracula (fast bättre) eller skriver eget. OM det är något vi kommer att göra eller inte, det återstår att se, men just nu när vi pratade om det så kändes det inte som en omöjlighet. Men som sagt, vi får se, det krävs mycket planering för detta.

--------------------

På fredag nästa vecka så är det dags för den obehagliga gastroskopin. Men även fast den är obehaglig och läskig, så känns det som om att jag verkligen behöver den för att avsluta den här testen. Jag känner mig för varje dag som går, mer och mer säker på att jag fortfarande kommer att var glutenallergiker, som tidigare sagt. Men det spelar ingen roll, bara jag får sluta ha ont i magen och må illa snart.

Och datorn nu du... AAAH!! varfr an jag inte bestämma mig för om jag vill ha den där 15" eller den här 8,5" datorn?! att väga fördelar mot nackdelar är inte alltid så lätt och dessutom har jag ganska mycket vant mig med de här små tangenterna nu. Jag var inne på audio video idag igen, för att titta på hur stur en 15" är och känner väl att den kan vara ganska stor om man tänker på vad jag vill ha datorn till (mestadels blogga) jag har ju inte tänkt skriva romaner på den precis. Men vi får se.

Kan tänka mig att du tänker "Gud vilket långt inlägg som inte handlar om något" och det kanske är sant. Men jag är ensamn hemma, utan någon att prata med och därför skriver jag, då känns det åtminstone som om jag pratar med någon. "Tingeling, tingeling" 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0