God förmiddag

En ny dag som alla vet och idag blir det stressigt värre. Idag ska jag hinna med att städa ordentligt, hämta sonen, fixa middag, blogga och en del annat. Sen får jag ju inte glömma att äta heller. Det är jag proffs på!

Tröttsamt väder också. Först teaser soligt och varmt över helgen (vilket jag i och för sig är glad över eftersom vi döpte Oliver då) och nu tråkigt grått och inte speciellt varmt igen = typiskt svenskt väder under detta halvår kallat vår, försommar och sommar. Det är så konstigt ändå, alla minnen jag har av somrarna från när jag var liten, utspelade sig utomhus. Vi var liksom alltid ute. Var det bättre väder då?

 Vi sprang i skogen och byggde kojor på somrarna. Det var jag, min syster, Johan, Therese och Jimmy och ibland någon som tillfälligt  hängde på. Vi var i skogen jämt känns det som. Jag minns speciellt en koja vi byggde. Den var riktigt fin, med två stycken innomhusdelar och en hyfsat stor "tomt". Vi byggde ett staket runt om och satte dit blomlåda och saker. Vi hade funnit en plats precis bredvid en liten bäck och där byggde vi över en liten bro. Det var tider! Från då till nu så har tiden gått fort. Plötsligt var vi för stora för kojor och diverse annat stod på sommaragendorna. Vi trugade oss genom gymnasiet och sedan var vi "vuxna" - även om det tog några år innan vi verkligen var vuxna. Men tiden rusar på lika snabbt idag. Tänk min lilla bebis Oliver har hunnit bli 6-månader. Imorgon är det väl dags för hans student..?


Jag, Johan och Jens. Någon sommar då vi var barn (Kan jag vara 10 på den här bilden? i sånna fall är den tagen 1991)


Kommentarer
Postat av: Maria(Princess85)

Gu så söt du var när du var liten:-) Hoppas oxå solen kommer tillbaks, detta vädret suger! Tycker oxå det verkar som om vädret var bättre förr, kanske inbillning;-)

kram

2009-05-05 @ 10:50:41
Postat av: meeri

SV:nopp ,högstadiet :P sj då ?

2009-05-05 @ 10:59:26
URL: http://meerii.blogg.se/
Postat av: Maria(Princess85)

Tack:-)



Ja men så kan det ju vart iofs, man kanske inte brydde sej lika mycket som nu;-)

2009-05-05 @ 12:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0