Rubrik

Jag vet, det var ett tag sen jag skrev -igen, men det tycks komma SÅ mycket emellan jämt. Sedan senast har det varit maginfluensa för båda barnen och ordentliga förkylningar för oss alla här hemma. Jippie. Nu tycks det dock tack och lov ha vänt och här är jag igen.

Det tog ett bra tag för mig att få distans till företaget jag arbetat med, eftersom jag hela tiden satt och tänkte på det. Innan jag sa upp mig så bollade jag fram och tillbaka om jag skulle göra det eller inte och efteråt hade jag dåligt samvete, dels för att jag ens jobbat där och dels för att jag slutat. Underlig gröt jag vet. Men som jag skrev tidigare så kunde jag verkligen INTE stå för det jag gjorde. Dels för att vi ringde runt och ljög, dels för att det var en mycket oseriös verksamhet. Jag arbetade alltså på ett företag som sålde toners och lysrör samt en del annat. Först skulle man ringa till företag och säga att man kom från ett företag som inte fanns -för att få ett namn och sedan skulle man ringa upp denne från det riktiga företaget och säga att de skulle få presenter av oss för att de är kunder (vare sig de VAR kunder eller inte) och sist skulle man prata massa skit med dem på falska grunder (om oss själva) så att de skulle tycka om oss och via detta "bekräfta" en beställning som de egentligen inte gör. Ja okay, de får sina saker, så olagligt är det inte. Men huruvida produkterna är vad de lovar tvistas det om. Dessutom var det väldigt oetiskt! Allt medan cheferna sprang runt bakom våra ryggar och ropade att vi skulle sälja snabbare, som om att vi var en samling arbetsslavar. Anställningspapper fick man inte heller -eftersom de ville kunna sparka folk från dags till dag. En mycket pålitlig källa sa att det kommit och gått ca 15 personer under den senaste månaden. 14 av dem blev sparkade och 1 sa upp sig själv. Ett nöje jag inte ville ge dem. Yeah yeah, nu är det i alla fall över och jag är ute efter ett nytt arbete och det snabbast möjligt!

Så har vår lillälskling fyllt 1 också! Mm det var dock ett par veckor sedan nu (13:e) och på fredag fyller Marcus 4. I helgen hade vi en spelning också och det var skönt att komma ut igen. Premiär för våran egen låt också och den tycktes uppskattad! Vi har spelning på lördag igen, så då får den publikum också agera testöra.

Nu kommer litet axplock från senaste tiden:


Oliver fyller 1 år och är lite skeptisk till om han ska gå och öppna paket eller inte



Efter att ha slitit upp papper hjälper mormor till att få fram leksaken ur paketet



Oliver tittar spänt på



Moster Jenni (och flera andra som jag inte vet om de vill vara med i bloggen) var på 1-årsfika


Ja må han leva, ja må han leva!



Marcus med ögonlapp


Marcus fining utan lapp



Trött gubbe somnar under fårskinnsfällen i stolen


Det ser skönt ut ändå =D



Vaknat för magsjuk Oliver, som får sova i babysittern, ifall han kräks i sömnen



Det är inte lätt när man är liten



Jag testar Marabou vinter. Såhär anser jag om denna: Den är faktiskt himla god! MEN inte fören man tar andra biten konstigt nog. Den första biten man tar då man äter denna choklad (vilket jag gjort vid två tillfällen eftersom, jag inte orkade hela på en gång) är inte alls god. Den smakar som ett försök till ckokladpepparkaka med underliga bismaker. Men från andra biten är den jättemumma. Jag kommer köpa den igen. Underligt att det är så jag vet. Men för mig är det så i alla fall. Låt er smakas! Våga bara smaka vidare efter första biten



Jag piffar upp köken med en egenpåkommen julgardin



Jag tycker att den blev väldigt fin. Yes jag vet att jag inte har någon gardinstång, men det är inte mitt fel utan felanmälan. Vi flyttade in här för två år sedan nu och blev lovade att få fästen då. Mmm säkert..
Men det fungerar ju att göra så här också, så



Kylen och frysen fick fina rosetter också. Julkänsla!



Glittrigt och fint, juligt och mysigt



Spegeln i hallen har julpimpats (jag jag vet att det egentligen inte är fören om några dagar, men på lördag har vi spelning och på söndag ska vi bort hela dagen, så jag passade på



Oliver sov en stund i soffan



I vardagsrumsfönstret flög jultomten



Marcus ville ha sin snögubbebelysning i vardagsrummet där han kan se den ofta



Jag spenderar kvällen med the one and only, creme de la creme, best of the best, F.R.I.E.N.D.S



You just gotta love'em! Komplett serie vänner. Never gets old!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0