Helt off!

Jag har sagt upp mig. Varför? Jo eftersom jag absolut INTE kunde stå för det underliga arbete jag hade fått.

Absolut, telefonförsäljning var det, men man ringde runt och ljög och spelade teater i telefonen. Allt detta medan cheferna sprang runt bakom ryggarna på oss och hetsade om att vi skulle ringa snabbare och mer. Vi fick inte heller skriva på några anställningspapper och det var för att man skulle kunna bli sparkad från dag till dag. En av de som jobbat där i en månade berättade för mig att det kommit och gått ca 15 stycken under en månad (!) EN av dessa sa upp sig själv och resten fick sparken.. Bra.

De söker bara unga folk och jag tror det beror på att unga personer oftast inte säger till om saker i samma utsträckning som någon med lite mer arbetslivserfarenhet. Dessutom ville de ge mig sparken för att jag gick hem från jobbet med magsjuka (kräkningar). Jättebra. Men det gick inte jag med på och sa att så kunde de inte göra. Då ändrade hon sig och sa att om jag fick läkarintyg så kunde jag komma tillbaka. Mmm, jag fixade det där intyget, men idag ringde jag och sa att jag inte tänker komma tillbaka. Jag kan inte arbeta under de villkoren!

Nej. Nytt jobb tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0