Jag har tagit körkort!!

Det har sakta smält in nu. Jag har tagit körkort. Idag. Idag tog jag körkort. "Ja, men det här var ju godkänt" sa han och jag upprepade "va?". Snacka om ställt. Men jag klarade det. 28 år gammal. Det var dags nu.

Självklart var jag tvungen att premiärköra ensam och det blev den klassiska affärenresan (lustigt eftersom vi bor uppe på ICA) och sen hem igen. Men det var roligt. Surrealistiskt. Värre blev det på kvällen eftersom jag gav mig på en riktig hårresare, med motorväg, mörkerkörning, skyltläsning, hitta vägen och sånt. Det känns lite larvigt när man inser att man åkt med massa, men ändå inte kan vägen. Nå ja, efter ett tag kom jag ju rätt i alla fall och nu kommer jag att hitta utan problem från och med nu. Men lite "läbbigt" var det allt, den där första riktiga ensamma turen, då jag inte kunde fråga någon om jag körde rätt, rätt fil och såna saker. Ja, men det gick ju det också. Hej och hå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0