Så är det. Så är det foton också

Ja, då är hösten kommen och vi går från t-shirt till jacka. Idag vaknade jag till 4,5 grader i Stockholm. Det är egentligen inte sant, för jag vaknade inte av temperaturen, utan av Rambo (mammas och pappas hund) som hoppade upp i sängen och ville busa, när mamma släppte av honom vid strax efter 7. 

dag är första dagen på ett bra tag nu som Tomas inte är hemma, eftersom hans jobb började idag. Marcus tillbaka på dagis efter sjukdom och jag har inte heller körskolan idag. Dick blir det ingen vila för det. På torsdag har ja nämligen dataprovet och jag har förvisso gjort klart all teori, men skam att sluta plugga nu och inte bli godkänd på provet. Idag ska jag begrava näsan i körkortsboken, mellan hundpromenader, lunchlagning och barnhämtning. Så gott det går med "Mr kräva all min uppmärksamhet" Oliver här.

Det för mig tillbaka till ämnet hösten. Oliver har åkt på en riktig höstförkylning och är jättedålig. Till saken hör att Oliver får astma vid förkylning. Kombinationen täppt näsa, trånga luftrör och slemmiga lungor är inte het rolig. Tack och lov har han sluppit feber den mesta tiden och har till och från kunnat vara riktigt pigg. Det som är mest illa är att det sitter i så länge när det väl kommer.
Men förutom förkylningar som har en tendens att bomba in, så finns det fördelar med hösten. Man får som sagt vakna till kyligare temperaturer och det resulterar i att man kan klä på sig och barnen lite mysiga kläder, stoppa fårskinnsfällen i vagnen och lämna på dagis efter en kort promenad i kristallklar luft (ja känslan alltså, skräpet i luften är väl den samma). Dessutom är et bra för Olivers astma med den svala luften, eftersom den hjälper till att underlätta andningen. Det är så typiskt att jag måste måste måste läsa i körkortsboken idag, annars hade jag tagit en riktig långpromenad med Rambo sen.

Nu ska jag plocka upp min lillkille som står vid mina ben och gråter, lägga in lite bilder från sista tiden, fram tills idag och sedan klistra ögonen i boken en liten stund innan vovve ska ut.


En dag fick vi påhälsning av en fjäril i vårat vardagsrum. Den flög iväg så fint när vi försiktigt tagit ut den.


Oliver får häftig elektrisk frilla som vi var tvugna att bjuda alla på 


Marcus är som vanligt allmänt söt!


Marcus leker också fotograf som vanligt och knäpper ett mycket lyckat kort på lillebror


Eftersom det var kallt idag på morgonen så fick Oliver sätta på sig en nalleoutfit


Så otroligt söt i mössan han fick av Liza och Anders!


Och nu tänkte jag lägga upp en jämförelsebild på pojkarna vid exakt samma ålder. Båda stundade här på att bli 10 månader gamla. Likhet ja visst, men eget utseende -ABSOLUT





















Kommentarer
Postat av: Liza Fredriksson

Söt han blev i mössan.Sund att vi inte hann med en fika idag hoppas det blir snart iallafall.



Kram

2009-09-29 @ 11:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0