Ja, jag finns kvar ;-D

På senaste tiden har jag gått igenom en riktigt bloggtorkeperiod. Jag sätter mig vid datorn någon gång varje dag, men jag vet inte vad jag ska skriva, inte alls. SÅ det slutar med att jag kollar de bloggar jag följer och därefter är det stopp. Men inte mycket händer just nu heller. Vi tar det mest lugnt då vi kan och fortsätter med omgörandet när vi inte tar det lugnt. Idag till exempel håller vi på att göra om vårat sovrum fast Tomas gör  mest, för det är inte så där barnvänligt där inne och någon måste ju passa dem också.

Oliver är sjuk han också, han har varit det hela veckan och då blir han sjuk med astma också, så vi har sovit ganska dåligt under en period. Men vi ska inte klaga det hade kunnat vara värre. Idag har Oliver till exempel också fått feber.. ja, vi får väl se vad som händer.

IGÅR! Oliver släppte bordet och gick iväg. Äntligen har vi fått uppleva det där Dream moment som man ser på film, när barnen tar första stegen medan man sitter helt oförberedd, vilket leder till en hel del glada tjut och telefonringningar och sms.

Lite kort och sen måste jag fortsätta här

Oliver fick en gåbil av mormor och han var jätteivrig att titta och slita i paketet 


Marcus tyckte bilen var jättefin och gladde sig åt att få pröva den för Oliver


Oliver fick en Nalle Puh bil, precis som Marcus fick då han var PRECIS lika gammal (för 3 år sedan)

Bilen finns fortfarande kvar, men Marcus har den ute och den är lite sliten och småtrasig (klicka för större bild)
  

Oliver satte genast igång att lea med och utforska bilen


Det var ju jätteroligt att gå omkring och hålla ibilen!


Undertiden som vi packade upp bilen fotade vi och i efterhand upptäckte vi vid en förstoring att storebror kanske blev lite ledsen för att bara Oliver fick en present (även fast han inte sa nått =anmärkningsvärt av en snart 4-åring) 


Dagen efter såg mormor till att åtgärda detta! Marcus fick välja helt själv!


Ävn fast det inte syns här så är Marcu extremt glad i sin robotboy som han kallar den och bäddade till och med ned honom i sängen med kudde och täcke, då han skulle sova igår


Lillebror var nyfiken, men det var Marcus egen leksak!



Och ingen har väl missat att Idol har börjat heller och vid starten hade vi lite mys med en chipsskål och ett glas cola


Tomas njuter av semestern


Idag fixas det vidare för fullt. Usch vad det blir rörigt så fort det är något rum som ska ställas iordning


Ja, ni ser ju själva -blä


Vad med skräp det samlas under en säng som man inte kan damsuga under. Usch! Bra att det fick bli rengjort där. För er som undrar tar vi bort sängbenen nu medan Oliver är liten. Vi har en extra hög sängstome ochdet är inte så bra om Oliver ramla ned på golvet från den höjden


HUR hamnar saker under en säng med sluten botten?!


Kommentarer
Postat av: mamma

Alltså, nu känner jag mig som världens absout hemskaste mormor!!! Till mitt försvar var det i alla fall inte så att jag kom upp till er med bara en present till Oliver och inget till Marcus... det bara råkade bli presenter under två dagar. Bilden på Marcus gör mig gråtfärdig! Älskade, älskade unge! Jag skulle ge båda två hela världen om jag kunde, fast från och med nu blir det samtidigt och inte under två dagar... pussar och kramar till värdldens finaste pojkar.

2009-09-11 @ 19:00:01
URL: http://linjensan.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, va roligt att ni fick sitta där och se Oliver ta sina första steg :-) Förstår verkligen att det måste kännas speciellt! Casper har fått en gåstol som han springer runt i, tycker han är jätteroligt och i dagarna har han börjat ställa sig upp mot möbler, usch vad tiden plötsligt går fort!! kram

2009-09-11 @ 22:14:09
URL: http://annafinns.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, va roligt att ni fick sitta där och se Oliver ta sina första steg :-) Förstår verkligen att det måste kännas speciellt! Casper har fått en gåstol som han springer runt i, tycker han är jätteroligt och i dagarna har han börjat ställa sig upp mot möbler, usch vad tiden plötsligt går fort!! kram

2009-09-11 @ 22:14:39
URL: http://annafinns.blogg.se/
Postat av: alex,alva & bengan

om du vill kan du gärna rösta på oss i veckans blogg här ---> http://maatilda.blogg.se vi är nummer 9 ! =D

2009-09-12 @ 11:19:32
URL: http://alexalvabengan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0