Snart är det julafton!

Här sitter jag med ont i magen. Jag hade det också så jag gissar att det är ÄL eller något liknande. Det andra är det inte dags för än (förhoppningsvis inte alls på ett par år).
Utanför fönstret är det drivor av snö och himlen är grå. Emellanåt singlar det och emellanåt vräker snön ned. Man får nästan lust att dra på sig tjocka kläder ta en pulka och ut och åka. Men sen inser man att man är i verkligheten på sin arbetsplats och att det kanske inte är så lägligt. I mellandagarna dock, då ska vi ut i snön med barnen.

Nu närma sig julen med stormsteg också. Jag längtar mig blå.
I vår familj är inte julen barnens högtid. Det är allas! Alla ska ha julklappar. Min mamma brukar säga att det finns en dag på året då man kan skämma bort varandra ordentligt och det är på julafton. Självklart får man handla efter sin budget, men det är ju just det där att det spelar ingen roll om julklappen kostade 500 kronor eller 50 kronor, det är mysigt i alla fall.

Alla julklappar är ännu inte heller inhandlade så i nästa vecka blir det att fixa det sista. Dvs vi och alla andra i Sverige också. Men det är helt okay, det är ju nästan jämt så det blir.

Hur firar ni er julafton? Jag kan berätta sen hur vi gör med vår.

Här sitter jag med ont i magen. Jag hade det också så jag gissar att det är ÄL eller något liknande. Det andra är det inte dags för än (förhoppningsvis inte alls på ett par år).
Utanför fönstret är det drivor av snö och himlen är grå. Emellanåt singlar det och emellanåt vräker snön ned. Man får nästan lust att dra på sig tjocka kläder ta en pulka och ut och åka. Men sen inser man att man är i verkligheten på sin arbetsplats och att det kanske inte är så lägligt. I mellandagarna dock, då ska vi ut i snön med barnen.

Nu närma sig julen med stormsteg också. Jag längtar mig blå.
I vår familj är inte julen barnens högtid. Det är allas! Alla ska ha julklappar. Min mamma brukar säga att det finns en dag på året då man kan skämma bort varandra ordentligt och det är på julafton. Självklart får man handla efter sin budget, men det är ju just det där att det spelar ingen roll om julklappen kostade 500 kronor eller 50 kronor, det är mysigt i alla fall.

Alla julklappar är ännu inte heller inhandlade så i nästa vecka blir det att fixa det sista. Dvs vi och alla andra i Sverige också. Men det är helt okay, det är ju nästan jämt så det blir.

Hur firar ni er julafton? Jag kan berätta sen hur vi gör med vår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0