Åh...

Jag hatar vissa dagar, vad gäller nyheter. Jag läser aftonbladet via nätet i princip varje dag. Jag ögnar också igenom expressen. Men vissa dagar är mindre roliga än andra. Tillhörande de värsta sorterna av nyheter är då barn är inblandade i hemskheter. Härom dagen kunde vi exempelvis läsa om pappan som ströp sina två barn, då han blev arg för att X-frun börjat dejta nya män via nätet. För en tid sedan stog det om den 2 åriga pojken som för ett antal år sedan, blev bortrövad och ihjälslagen av två 10-åringar. På sommaren kan man ofta läsa om föräldrar som glöm sina barn i varma sommarbilar. Ja, ni förstår säkert vad jag menar.
Men det är inte bara då det är krig och elände, mord och de stackars barnen det är hemskt. Det är hemskt när man läser om stackars djur också. För några dagar sedan så stog det om den stackars sälungen som blev påkörd i norrtälje och idag så stor det om de stackars björnungarna som fick avlivas, efter att deras mamma troligtvis tjyvjagats (detta är dock ännu oklart). Världen är verkligen orättvis ibland.
(Obs att det finns andra saker jag också tycker är fruktansvärt, som ex våldtäkten på flickan från Ö-vik. Jag bara ställer vissa saker mot varandra i detta inlägg).

Men livet är också underbart och det ska man inte glömma när man möts av de hemskaste nyheter och vaknar till det gråaste vädret.

Här sitter jag som vanligt på arbetet. Barnen har varit mycket sjuka och tiden har på sätt och vis stått still sedan jag började arbeta i januari. Stått still - men rusat på. Det känns lite som vi stått still medan dagarna gått. Sakta men säkert börjar jag dock hitta ut ur bubblan jag suttit i i ter månader. Det blir varmare och ljusare ute. Dagarna känns längre. Jag har anpassat mig till arbetet och barnen är nu friska igen (och vi får väl för Guds skull hoppas att de kommer att vara det ett tag nu!).

Nu längtar jag efter våren!



Kommentarer
Postat av: cicci

heeeeeeej! :)



tack så mycket, ja det känns galet men kul med böckerna..



jo vi blev utskrivna från sjukhuset igår, men hon har fortfarande jobbigt.. o de andra två har oxå jobbigt med sina astmor, men inte som flippen med sina fruktansvärda anfall :(



ni då? hur går dte för er med alla sjukdomar? kram

2010-04-19 @ 21:29:47
URL: http://animegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0