Sjuk Barcelona Twilight

Här hemma sitter jag. Jag tar hand om sjukt barn -igen. Egentligen tar jag hand om en sjuk mig också, men hade inte Oliver varit dålig idag (förkyld och ögoninfektion)  så hade jag arbetat. Mindre bra lyx kanske man kan kalla det.


Olivers härliga ögoninfektion nu på morgonen

Hur som haver så tänkte jag att jag skulle ta mig i kragen och försöka komma igång med skrivandet nu igen. Förra året så skrev jag flera inlägg om dagen, nu har det snarare blivit något inlägg i månaden. Trist, jag vet, men nu ska jag försöka göra ett ärligt försök att skriva åtminstone någonting varje dag igen.

Vi kan väl börja med Barcelona. Det var så otroligt varmt och skönt där. Jag skrev i mitt senaste inlägg att det var 20 grader (för det var vad det stod på internet att det skulle vara, när jag kollade dagarna innan resan) men på skyltar nere på staden så såg vi att det var 27 grader i skuggan. Jag brände mig självklart, men tyvärr var det nästan oundvikligt. Jag hade frågat Tomas hemma om vi skulle ta med solskydd "ifall att", men han trodde inte det behövdes och jag var inte sen att hålla med honom. Men så gassade solen i Bardcelona så hårt att jag hade ordentligt ont redan efter första dagen. Ingen på resan hade väntat sig denna värme, vi var där för att se på fotbollen och för att njuta av att slippa täckjackor även om så bara för två dagar (kom på fredag kväll och åkte hem på måndag morgon).
Fotbollen var häftig också, det var så otroligt mycket folk. Runt 87 000 personer och allting gick felfritt. Sveriges största arena släpper in 35 000 stycken och det blir kaos och bråk. Nej, den här upplevelsen var enorm och ändå skall då tilläggas att jag inte normalt är ett fotbollsfan. Utöver detta så var vi ute på kvällen och tog några öl (något jag och Tomas annars sällan gör) samt att vi åkte turistbuss. Det var verkligen en helg att minnas!


Flygresa dit


Flygplatsen


Från vårt fönster i rummet


Från vårt fönster i rummet


Inte visste jag att det skulle bli så varmt. Brände mig pga linnet och blev supervarm pga jeansen




Varmt och soligt




Hela gruppen




Läsa karta


Napoleon pekar




God mat


Camp Nou




Zlatan






Om ni är i Barcelona, vad ni än gör ÄT INTE HÄR! Det var svindyrt och såg ut som om det var jättehög klass, med vita dukar och ljus. Verkligen fin restaurang. Det var hår i maten 3 gånger! 3 gånger fick Lingen och hans fru Kicki säga till att deras mat inte var klar och ändå kom de in med samma blodiga och oätbara köttbitar. Jimmy fick gummikött som inte alls gick att äta, samt en bit fett. Och de kan inte ett ord engelska!




Glada






Jimmy kör en Napoleon



Häftiga balkonger på bussresan




Barcelona är en mycket ren och fräsch stad!


Hotellet


Kyparen tog tyvärr inte med blixt, men här är hela gänget som åkte i alla fall


Häftigt med bergstopparna på flygresan hem

Hemma är det som vanligt kan man säga. Vi håller på med rensning men detta tar ju sin lilla tid som alla vet. I alla fall då man bor i lägenhet, eftersom detta oftast innebär att allting hamnar överallt tills det hamnar på rätt plats. Inte det bästa jag vet.



Nu till något helt annat. Något som kommer frå många av er att undra om jag klivit upp ur graven igår eller om jag inte har varken dator eller tv hemma.

Twilight. 



Jag vet -redan. Vi fick filmen Twilight av min syster i julklapp. Fram tills dess så kände jag bara vagt till den. Jag visste att det var någon vampyrkärlekssaga och ungdomar. Jag visste också att en MÄNGD människor var överförtjusta i filmen (och böckerna). Så vi såg filmen i januari och ja, den var absolut jättebra. Himla romantisk.

Nu läser jag även boken, som min väninna Jenny så snällt lånade ut till mig (alla 4 böcker). Och boken är ju helt fantastisk. Det är verkligen en "kan inte lägga ned" bok. Het och romantisk som få. Ännu bättre är det när man har sett filmen, eftersom man har en bild framför sig av hur alla ser ut. Överallt i boken så kändes det som om att "det här var ju inte med i filmen... jo men det var det ju visst". Så igår kände jag att jag ville kolla filmen igen, trots att jag bara läst till den delen då Bella och Edward är på ängen och jisses vad förvånad jag blev över avsaknaden av material i filmen! Ja, filmen är fotfarande lika bra MEN vad man missar om man bara ser filmen och inte läser boken.
Det var så mycket lättare med filmen nu, man förstod ju så mycket mer. Jag erkänner också att vissa delar av filmen gjorde mig besviken. Edwards rescue av Bella i gränden var inte alls så intensiv som i boken, inte heller bilräddningen. Men det vet vi ju, böcker rymmer mer.
Jag vet, redan. Men har ni inte läst boken så gör det. Den passar alla åldrar!



Nej nu ska jag till sjukhuset med Oliver och få lite medicin till hans ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0