Vadå vardag?

Den här sommaren och semestern har runnit förbi så snabbt att jag inte hängt med i svängarna. Ena sekunden är man mitt i ledigheten, nästa sekund är det bara god natt mellan semester och återinträdet till vardagen. Kvällarna mörknar snabbare och dagarna blir lite svalare och solen vill inte visa sig lika ofta som innan. Men än kommer vi krama ur de sista minutrarna av sommar vi kan få och så fort det blir en solig ledig dag  så kommer det vallfärdas till de överbefolkade badstränderna för att plaska ur de sista humana badgraderna, innan man tillslut måste kapitulera för hösten. Men vi får hoppas att det dröjer innan den faktiskt är här. Hela augusti räknas ändå som en sommarmånad, så kanske är det vårt eget fel att det blir höst så snabbt, eftersom vi allt för ofta förknippar semester med sommar och arbeta med tid före och efter sommar. Idag är det lite för grått ute för min smak. Välkommen solen!

Vad händer här annars då? Jo, livet ska visst ha börjat nu. Eller för att säga det på ett enklare sätt så har jag fyllt 30 år. Jaha, då var det bye bye unga kvinna i 20-årsåldern. Men det är okay ändå. 30 är bra. Sen behöver det ju inte bli mer än 30+ om man inte vill.
Jag hade hur som haver en underbar födelsedag. Jag fick jättefina presenter som kommer komma väl till användning. Jag fick ett guldhalsband, ett presentkort till en tatuering (jag har ingen idag, men vill tatuera in mina barns namn i vacker konstellation) en videokamera, monopol till Nintendo Wii och jättefina flingsaltshållare.
I lördags hade jag också en 30-årsmottagning. Vi åt god smörgåstårta och vanlig tårta tills det kändes som om det rann ur öronen. Gott var det i alla fall och jag hade väldigt trevligt med alla min kära gäster. Jag fick även massa underbara presenter den här dagen. Jag fick bland annat två underbara Satin bäddsett, ett halsband från snö, kräft och hummerbestick, kökspynt (bordstabletter, ljus och servetter i härligt sätt) ett långt halsband, Vampire diaries säsong 1, New moon boken och en del annat. Tack till alla!

Graviditeten flyter på och jag har nu gått in i vecka 37 (idag vecka 36+3 som det egentligen heter). Allting går bra skulle jag vilja säga. Det ända är väl att jag har så väldigt mycket förvärkar nu. Det är inte lika roligt för de kommer hyfsat regelbundet och många gör riktigt ont. Igår blev jag tillslut tvungen att ta både Alvedon och värmedyna, när de kom med 2-3 minuters mellanrum och gjorde riktigt ont. Både mamma, min väninna Jenny och Tomas underade lite så där försiktigt om det inte fanns en chans att det bara kanske kunde vara på G. Men jag avfärdade det. Jag tror ändå jag kommer att känna när det är dags. Fast det kanske bara är önsketänkande det också, för jag kan ju lika gärna gå runt i några timmar och tro att det är förvärkar, innan det drar på så pass ordentligt att jag förstår att "vänta nu lite". Men det återstår att se. Så mycket mer än 4 veckor bör det i alla fall inte vara kvar innan det är bebisdags för oss och vi har nu börjat småförbereda allt som behövs tills dess. Snart ska vi plocka fram skötbod och spjälsäng. BB-väskan bör också packas tycker jag. Man vet ju aldrig när det är dags.

Den 27:e augusti så ska vi ha en spelning på ett bröllop. Vi ska stå för underhållning i form av spelning av oss, stå för musiken före, i pausen och efter, samt att kunna avsluta kvällen med karaoke. Det ska bli väldigt roligt om än väldigt krävande för mig som då bara har 14 dagar kvar till beräknad födelse. Men jag tror det går bra i alla fall. Jag ska inte bära utrustning och jag får helt enkelt tillåta mig att sitta på en stol och uppträda ibland.

Nu är det dags att ta tag i morgonen. Marcus ska till fritids (skolan börjar inte förrän måndag nästa vecka) och Oliver ska till dagmamman. Själv ska jag idag spendera dagen med min mor. Det ska bli trevligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0