Vecka 12 - tröttheten är löjligt jobbig

Tiden går långsamt men oh så fort. Enligt mensen är jag redan i vecka 12, men jag skulle själv tro ett par veckor bakom, som med mina andra två pojkar. I april får vi veta.

Jag gjorde ett VUL i onsdags och nu undrar ni säkert varför jag inte skrivit om det tidigare, men jag sover hela tiden just nu. När jag inte ligger i soffan med maken och barnen och gör ett seriöst försök att vara vaken dvs. Men allt såg så fint ut och vi fick både se lilla hjärtat som tickade och små flaxande armar och sparkande ben. Det är alltid så härligt när man får se den lilla första gången och i det här fallet var det nästan ännu mer fantastiskt, för jag mår (förutom tröttheten) oförskämt bra så när jag satt i väntrummet så fick jag en larvig klump i halsen "tänk om det inte finns någon bebis där inne". Jag förstod ju förståss själv att det inte skulle vara så, men ändå.

När jag var gravid med Marcus 2005 så mådde jag bra genom det mesta av graviditeten. Jag kräktes några gånger bara men bortsett från 2-3 veckors fruktansvärd jagkaninteröramig-ischias så mådde jag bra. Med Oliver mådde jag tråkigt nog nästan dåligt hela graviditeten igenom. Jag kräktes jättemycket, hade enorm foglossning, tidiga sammandragningar och kramper. Oliver mådde bra och graviditeten fortskred egentligen utan problem, det var bara jag som mådde dåligt. Så att gå på hur jag mår för att gissa barnets kön känns inte som ens värt ett försök på kul. Men jag erkänner att det vore väldigt roligt med en liten prinsessa

Nu skall jag åter till sängen, jag har bara varit uppe en snabbis eftersom jag ville vara med i Liberotävlingen som BeckaHBitcH har på sin blogg. Håll gärna tummarna, jag ÄLSKAR Liberoprodukterna!  


Vecka 27 med Oliver


Kommentarer
Postat av: ♥ KHANGKHENG

aw vad söt bild, älskar bebis magar :D

2011-03-13 @ 12:35:04
URL: http://scenbloggen.com/khangkheng

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0