Panik på jobbet!

Hej och hå. Jag har inte skrivit nått på hela veckan. Vissa kanske är nervösa över att jag försvunnit för att det gått illa med graviditeten men gladeligen är det inte så. Nej, jag har helt enkelt börjat jobba igen. Jag har haft en vecka som varit så full att jag fullkomligt deckat i sängen vid 20-snåret. Något jag med all rätt gjorde igår. Jag var med om en mindre rolig upplevelse kallad matförgiftning.

Fullkomligt ovetande köpte jag klockan 12.13 min mosbricka på Statoil i Knivsta. Den smakar gott. Korven är lite stark men god. Jag orkar inte ära upp det sista moset. 15,10 sitter jag fortfarande ovetande om vad som komma skall vid mitt skrivbort och talar med vår nyanställde Håkan när jag känner ett underligt illamående komma krypande. Gravid så tänker jag inte mer på det utan tror givetvis det är en produkt av just graviditeten. Jag känner dock helt plötsligt att jag måste kräkas och det är då.

"ursäkta mig, jag måste spy" hinner jag få fram medan jag reser mig och springer förbi en förvånad Håkan och in på toa för en första lackering. Efter det tyckte jag det kändes bättre och går tillbaka ut till de andra. Det är ingen hemlighet att jag är gravid så jag möts av sympati över att det kan bli så när man är gravid.
Jag hinner ringa ett samtal som ingen som tur var svarade på och sedan måste jag springa till toaletten igen. Men den här gången kan jag inte komma ut på 45 minuter.

Jag skakade i hela kroppen och det gjorde så ont i magen. Det snurrade i huvudet och jag kände mig lätt panikslagen. Hade känslan av att vilja klä av mig helt naken och hoppa in i duschen. Något mindre lätt på jobbet. Det blev bara att åka hem. Jag satt i bilen som min mor körde (vi arbetar på samma ställe) med en papperskorg i knät och behövde snart stanna för att kräkas lite till. Sen kom det inget mer men magen värkte ordentligt. Hemma så totaldeckaed jag i soffan efter att jag spolat av mig i duschen.

Idag mådde jag bättre så jag åkte till jobbet. Men jag är tröttare än vanligt. Inte så konstigt.

För att bara komma tillbaka till ämnet gravid för en sekund. Inget missfall som tur var men min mage har blivit jättestor! Jag fattar ingenting. Det skämtas om tvillingar runt mig. Jag tror inte det, men vi får väl se om några veckor när jag blir kallad på Ultraljud. Nästa vecka är det i alla fall inskrivning på mödravården - spännande.

Det är en sak jag inte förstår, varför glömmer man allt från graviditet till graviditet?





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0