Det är nästan inte möjligt!?

Nu har det gått nästan en månad sedan det glada gravidbeskedet fick våra läppar till breda leenden och jag hade inte räknat med att kunna visa er bilder på ett tag eftersom min livmoder ligger bakåt. När jag var gravid med Marcus dröjde det från mars till sommaren innan jag hade en mage att visa upp. Med oliver tog det tills vecka 19 någonstans innan det var en mage som man inte kunde missta för att vara en gravidmage. Men den här gången är allt annorlunda. Det drar och sliter nått enormt i min livmoder och magen växer så otroligt fort. Till och med barnmorskan breddade läpparna och sa "det kanske är tvillingar" men det vågar man ju inte tro. I vilket fall så ska jag imopron beställa ett VUL till om kanske 3 veckor och då får vi se inte bara om det är ett eller fler barn, men också att allting ser ut som det ska. Sen har vi det stora ultraljudet längre fram och då skall vi troligtvis också fråga om det är en liten tjej eller kille där inne.
När jag väntade Marcus mådde jag ganska bra. Jag mådde lite illa och vissa smaker klarade jag inte av men förutom några veckor fruktansvärd ischias så mådde jag ganska bra genom graviditeten. Med Oliver mådde jag skit ärligt talat och det var i princip från början till slut. Jag kräktes en massa och hade ont i hela kroppen. Jag hade hemska smärtor i magen (som inte var förvärkar utan muskelkramper) och fruktansvärd foglossning. Jag blev sjukskriven på sommaren och hösten var inte bättre den. Så jag har haft två helt olika graviditeter med två pojkar. Därav vågar jag inte ens fundera på om det faktum att jag mår som vanligt nu, kan ha något med bebisens kön att göra. Jag mår i alla fall inte illa och har inga andra problem heller. Det ända är att jag till och från har ischiaskänningar, men ingenting farligt.

Men nog talat, nu ska ni få se lite bilder



Vecka 6 började jag bli svullen


Vecka 7 började jag bli lite rund vilket jag inte kunde förstå


Vecka 8 började magen bli ganska stor ändå


Det som gör detta så roligt är att jag gått ned i vikt sedan jag fick reda på att jag är gravid och alltså är det inte därför som magen har växt. Jag talade med Barnmorskan om detta över tel och hon sa att det  kan bli så här med tredje barnet (eller ju fler man får) eller så kan det ju finnas en chans att det är två (fast det tror inte jag).

Nu en jämförelsebild


Vecka 3 (alltså innan jag plussade), vecka 6 och vecka 7

Nu skulle det inte förvåna mig om magen kommer stanna av och stå stilla i växt tills jag kommit ikapp i veckor. Det är ju inte heller bebisen som tar sån plats utan svullnad eftersom kroppen vet hur det ska gå till. Jag ska också försöka uppdatera bloggen så ofta som möjligt. Nu dock vila. Marcus är frisk från influensan men Oliver är fortfarande dålig och Tomas är helt sänkt med 39-40 graders feber. Själv hostar jag så jag tror jag spricker snart.


Kommentarer
Postat av: Khangkheng´s ♥

ojdå!

tur du hitta maken iaf..

2011-01-25 @ 19:03:56
URL: http://khangkhengs.blogg.se/
Postat av: Khangkheng´s ♥

glad för din skull

2011-01-25 @ 19:10:02
URL: http://khangkhengs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0