Splish-splash

Idag har det fått vara en riktigt bra och skön dag. 30 grader i skuggan gjorde sitt för kroppstemperaturen så jag och mamma tog med Marcus och Oliver till stranden och badade medan Tomas och min pappa gjorde massa måttningar på tomten, vart deras varmvattenbad skall stå och vart deras friggebod skall stå.

På stranden blev det en smula lite jätterörigt till en början. Båda barnen var tveksamma till badningen och försökte rymma och smita från mig och mamma. Marcus grät och Oliver trugade om att inte gå i vattnet. Men när jag väl fick ned Oliver till vattnet så traskade han lugnt i och vi gick ut tills jag kunde doppa hela mig och honom genom att sitta på knä. Efter en del gnäll var även Marcus med på noterna och pojkarna sprang runt och plaskade och var hur lyckliga som helst i vattnet. Oliver råkade snubbla och hamna under vattnet men mamma hann fiska upp honom igen på tre sekunder (vi var ju vattnet med dem) och då blev han lite rädd och ville gå upp, men då sa vi att vi skulle vara kvar i vattnet så han skulle glömma det läskiga och gilla det igen. Efter en liten stund var han game igen och det blev en riktigt mysig timme på stranden.

På kvällen har vi tagit det lite lugnt. Vi plockade fram vårt gamla Mario Party 6 på Gamecube eftersom vi har tre kontroller till det (till Wii och Mario Part 8 har vi bara 2) så kunde Marcus, Tomas och jag spela alla tre. Eftersom jag och Tomas inte gjorde vårt allra yttersta så vann en lycklig liten Marcus spelet i slutändan. Men kämpa fick han för ge oss, det ville vi inte göra.

Nu sitter Tomas och gör lite musik och jag ska hjälpa till. Imorgon ska vi ha städdag hemma (till barnens förtret) och så ska vi på kalas (till barnens lycka) så här finns att göra.

Ta det lugnt ikväll


Kommentarer
Postat av: Megan/Knitting Angel

Låter som en härlig dag. Blir lite sugen att själv åka iväg och bada men här är det dock mulet idag så det får bli en annan dag.



Hoppas ni får fler sådana här fina sommardagar.



Kramar

2011-07-04 @ 09:56:19
URL: http://langtanpyret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0