F.E.A.R

Jaha, idag fick jag veta att jag har B12 brist. Detta kan leda till depression, oro och ångest. Bra att jag fick veta det idag, då känns det också som om att det fick komma ut i ljuset. Johanna sa ju ändå att det berodde på total utmattning, stress, värme och n ä r i n g s b r i s t.

Jag har nu ätit
B-vitaminer sedan slutet av förra veckan. Jag har dessutom sedan 3-4 dagar ätit en riktigt kraftfull och bra multivitamin och tycker faktiskt att jag nu börjar känna av resultatet av detta.

Jag fick rekommenderat att äta antidepressiva tabletter av Psykologen, men känner samtidigt att jag är lite rädd för att bli så avtrubbad som man kan bli av dem. Jag är dessutom rädd att jag bara skjuter allting framför mig utan att lösa det. Genom att gräva lite jord och sant över ogräset så syns det ju inte, men efter ett tag så kommer det ju att komma upp i alla fall. Dessutom har jag lärt mig att ordet fear (rädsla) står för False Evidence Appearing Real. Kommer man bara till insikt om vad det betyder så har man kommit en lång bit på vägen. Jag tänker försöka klara mig utan medicin!

"Fear knocked on the door. Faith opened and no one was there"
- Bob Andrews




Kommentarer
Postat av: Liza Fredriksson

Ja brist på B12 har jag haft i i typ 10år. Och när jag fick veta att jag hade det så var det så lågt att jag svimmade och tappade allt mitt hår. Och läkaren hade aldrig sätt så låg brist sa hon. Fick ta sprytor i typ 3mån för att få upp det till ok nivo men ok tänker det aldrig bli för mej.



Hoppas du mår bättre snart!

Kram

2011-07-01 @ 18:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0