10 veckor bort

Du sparkar och vänder dig i magen. Lilla hjärtat, redan så aktiv.
Hicka har du också, ofta, varje dag?
Du börjar bli stor i magen, men ännu vänder du dig lite hit och dit. Bara 10 veckor kvar, vill du inte välja hur du ska ligga?
Ingen rutin alls lilla hjärtat, du sparkar och är aktiv när du känner för det och inte rör det dig om det är morgon middag eller kväll.
Små små fötter som trycker lite till höger och lite till vänster. Lite nedåt, så mamma blir kissnödig och lite uppåt så mamma inte kan ta djupa andetag.
Små händer, är de knutna då du boxar på mig, eller är de öppna som om du sträcker på dig?
Liten naken rumpa som ibland känns utanpå, "hej här är jag!".
Jag känner dig redan. I alla fall en del av dig. Du är inte tung i magen och du är inte så stor i magen som din yngsta storebror var, men du är där och jag känner dig redan.
Vi ger varandra och du tar från mig, men jag ger dig gärna, mer än gärna.

Snart är du ute hos oss. Hos mig, din pappa och dina bröder.
Vi tror att du är en pojke du också.
Dina fötter kommer vara jättesmå, se ut som små dockfötter och dina små händer kommer greppa mitt pekfinger utan att täcka hela. 
Nyfikna små ögon kommer att utforska och undra, vart är jag, vem är jag?
Det vill vi också veta, vem du är. Hur ser du ut?

Det är inte långt kvar 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0