Äntligen är det dags!

Hallo! Här har det varit ett par dagar som har varit en riktig pärs att gå igenom.
Mina föräldrars lilla vovve är sjuk och det ser inte speciellt bra ut tyvärr. Absolut, det finns en chans att han skall klara sig igenom detta, men jobbet för att nå dit kan kanske vara för stort. Det kanske också vara omöjligt, men det hoppas vi så klart inte. Hur som haver så spenderade jag en hel dag hos mamma för att hjälpa till att sköta Brutus och försöka få honom att må bättre. Det hjälpte kanske inte så mycket, men vi fick i alla fall i honom lite medicin och så. Så det var ju självklart något jobbigt att gå igenom.

Dessutom har det varit väldigt dålig aktivitet i magen på några dagar. Detta kan delvis bero på att jag mår väldigt dåligt just nu. Jag är totalt utmattad av att ha fått göra må mycket själv nu när Tomas varit borta. Hur som haver så kan ju självklart detta gjort att jag missat någon spark här och där, men när jag samtalat med barnmorskan och med bb så ville de att jag skulle komma in på koll.
Det är en överdrift att säga att de fick igång bebisen i magen, men de gjorde i alla fall en CTG som såg bra ut och de gjorde också ett litet ultraljudet där de kollade fostervattenmängden och detta såg bra ut. Av den anledningen sa de att trots att bebisen inte rört sig tillfredställande så bedömer de att allt verkar vara bra just nu. Men de sa också att om han inte kommit igång ordentligt tills imorgon då jag ska till barnmorskan så bör det göras en ny kontroll. Kom igen bebis, börja sparka!

Idag så var jag hos min mamma fram tills 12 ca och sen hade jag ett möte hemma innan jag hämtade barnen på dagis strax innan klockan 16. Nu är Marcus ute och leker med en kompis och jag ska ta en dusch med Oliver.

Ikväll, eller inatt kanske jag egentligen borde säga, så kommer min UNDERBARA make ÄNTLIGEN HEM! och nu är han FÄRDIG med jobbet på annan ord så
Ä N T L I G E N slipper jag vara hemma själv och ta hand om allt, utan kan kanske äntligen få lite vila för min trötta kropp och själ. Nu är det dags att få må mentalt bra igen och inte vara slut och trött jämt (för mer än det man är pga. graviditeten i sig).


 
Underbara make


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0