Reklamfilmsinspelning!

Nu känns det som om att det är dag att berätta lite om hur det var och hur det gick för pojkarna att spela in reklamfilmen i fredags.
Vi gick upp klockan 5 för att göra oss i ordning inför dagen. Det var sagt att det skulle filmas mellan klockan 7.30-18.00 och 7.10 kom jag till mötesplatsen.
Jag skulle träffa en tjej från produktionen som jag skulle köra efter till inspelningsplatsen. Hon kom klockan 7.30 och så åkte vi. Väl framme så skulle Marcus in i klädes och sminklogen för att göra i ordning.
Jag fick veta att jag och Leo, samt Marcus kusin Victor skulle få vara i en husvagn kallat Locationbussen under dagen.
i logen fick vi inte plats och i huset fick inte de övriga statisterna eller skådespelarna vara. Marcus skulle vara sonen i familjen som reklamen handlade om och skulle därför filma hela dagen.
I Locationbussen var det superfint medan det bara var jag, Victor och Leo där. Vi kom först av alla skådespelare så en stund fick vi njuta av lugnet i bussen.
Men det var väldigt trevligt sedan när resten kom också efter en stund, det vara bara aningen trängre. Det som var synd med dagen var att det att det var så hemskt dåligt väder. Det regnade och snöade om vartannat och det var ganska kallt ute. Vi filmade i ett hus ute i skogen mellan norrtälje och Åkersberga och det vara bara vattenpölar och lera överallt.
Mina vita gympadojor var inte bara genomblöta hela dagen utan blev också svartare och svartare och till och med mina fötter var svarta när jag väl kom hem sen 23.30.
Men det var väldigt roligt. Det var trevliga människor och fin omgivning trots vädret och det bjöds också på god mat.

Senare när Leo och Victor (Marcus och Leos kusin) skulel byta om så fick jag vara inne i logen med dem
och sedan när Leo skulle filma sin första scen fick jag så klart stå med bredvid vilket var roligt.
När Leo sen skulle filmas inne fick jag också vara inne och se när de filmade och det var väldigt roligt att se hur de byggde upp och fixade allting.
Att det sedan inte alls slutade klockan 18 utan efter 21 och att jag dessutom fastnade i leran på ängen, med bilen, en timme, då jag skulle hem var kanske inte det roligaste jag kunde varit med om. Men över lag var det en väldigt rolig dag!
(klicka på miniatyrerna för större bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0