Ny vagn

God morgon.
Jag höll på att skriva ett inlägg igår men fick oväntat trevligt besök (Gevalia? Ja visst, Tassimo) och sedan rullade dagen på i rasande fart. Bland annat så var jag iväg och köpte en Carena syskonvagn till mina pojkar. Nog för att Oliver är tre år och kanske egentligen inte något barnvagnsbarn, men samtidigt som tre är stort så är det litet och han orkar inte alltid gå så långt och så fort det blir bättre väglag ute (och kanske ett par grader varmare) så kommer jag att börja gå till dagmamman på morgonen. och det är ändå en ordentlig promenad på några kilometer. Dessutom är min lilla Oliver Busiver en rymmare och då kan det behövas någonstans att stoppa honom. Jag är jättenöjd.
Idag blir det IKEA med min väninna Jenny, som faktiskt också är Olivers dagmamma. Vår vännskap började 2007 då vår stora kille Marcus började gå hos henne. Då var det självklart som dagmamma - förälder, men vi tyckte om att prata med varandra redan då och när hon sedan blev gravid och var tvungen att sluta jobba (så började Marcus på dagis) så fortsatte vi att prata med varandra och vänskapen växte fram. Idag är vi väldigt bra vänner och talar med varandra varje dag.
Nu är det snart dags att åka, så nu tackar jag för mig så hörs vi senare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0