8 månader senare i Aftonbladet

Den här dagen började med hälsokontroll och vaccinering för Marcus. Han tyckte att det var fruktansvärt läskigt att ta sprutan och grät massa innan och medan. Efteråt lugnade han dock snabbt ned sig. Proportionerlig och fin var han i alla fall enligt kurvan och det var ju toppen.
Sedan hade jag tänkt att köpa glass till pojkarna eftersom Marcus tog den där sprutan, men insåg snart att jag inte kunde göra det eftersom jag inte har mitt VISA. Jag vet inte vart det är men har en aning om att jag kan ha tappat det ur jackfickan på ett möte jag var på i fredags. Hur som haver så har jag spärrat kortet och inväntar ett nytt. Men det blir då också svårare att handla. Vår bank här har slutat med pengahantering så jag kan inte gå och hämta ut heller. Å andra sidan så behöver de inte få en glass precis nu heller utan kan gott vänta tills efter maten ikväll.
Den här dagen bjuder på underbart soligt och vackert väder. Ganska kallt i skuggan men underbara värmande strålar om man står i solen. Här ska det dock städas. Barnen ska hugga i, inne i rummet och jag har en del att ta hand om i övriga huset. Men det blir nog bra, vårstädning är alltid kul. Men först måste jag få i mig nått för nu mår jag illa igen. Typiskt. Fortsätter det så här tar jag nog en tur till läkaren och ber henne ta en koll.
Jag har fått frågan från flera nu om jag inte borde kolla ifall jag är gravid, men det känns så far off. För några veckor sedan tog jag en test som visade negativt. Då mådde jag förstås inte illa, men att jag gör det nu innebär ju inte något. Dessutom var jag till gynekologen i början av februari, för att kolla så jag inte hade en inflammation eller så i livmodern, eftersom jag kan få mensvärk ibland. Han gjorde då ett vaginalt ultraljud och jag tycker nog att han skulle ha märkt om det fanns något litet där inne. Nej jag tror faktiskt ärligt talat inte att jag är gravid. Tomas påminde också, som jag sa tidigare, om att jag mådde illa efter jag fått Oliver också, så det är nog lugnt. Hoppas jag.
8 månader senare i Aftonbladet: Fick ont i magen, födde en bebis. Haha, nej det får vi hoppas att slippa






Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ju har blivit gravid typ nu eller så var det så himla tidigt när du var hos gyn så hon inte så tänkte på det. Kolla igen tycker jag så du vet.



Kram

2012-02-27 @ 19:23:17
Postat av: Linda

Nej det är sant, du har absolut rätt. Fortsätter det så kollar jag. Men jag tror inte ändå. Kram

2012-02-27 @ 20:01:13
URL: http://skimra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0