Bättre sent än aldrig

Ett litet nattinlägg som handlar om kaos. Jag tycker att allt jag skriver om i min blogg är kaotiska dagar och proppfulla dagar. I alla fall på sista tiden. Hur som haver, min dag:

Till att börja med ska jag lägga till kort från gårdagen. För jag skulle blogga mer, men eftersom jag hade en vän som behövde min odelade uppmärksamhet så kunde jag inte ägna mig åt någonting annat. Så vad jag hade tänkt skulle bli en tidig kväll, slutade med att jag vid 3 förkunnade att jag trots min ovilja var tvungen att gå i säng. Vi skulle ju upp tidigare idag.
Så morgonen började med abrupt uppvaknande strax efter 8 (ja, jag vet att det inte är så tidigt, men har man bara sovit 5 timmar så är det tidigt) av väckarklockan och det vill jag lova, att signalen har i princip aldrig varit så hemsk som idag. Klockan 9 hade vi i alla fall masat oss iväg till sjukhuset som vi skulle besöka idag. Det är en bokad tid sen ett par månader och det var för Olivers skull.

Inflik: När Oliver var liten bebis,  Så drabbades han av RS viruset. Det tog mycket hårt på honom och genom denna menade de att han troligtvis utvecklade förkylningsastma (ni kan läsa om allt det här från början i bloggen). Oliver fick då medicin mot detta. Men givetvis skulle hans lungor kollas med jämna mellanrum. För på en bebis kan man intge testa astma.

Oliver har varit på kolla några gånger och det har alltid låtit bra om andningen, men å andra sidan har han alltid varit frisk då det kollats. Det är betryggande att veta att han inte är astmatisk till vardags. Idag var det lite flax, om man kan kalla det så, eftersom Oliver fortfarande är förkyld sedan förra vecka. SÅ nu blev det annat ljud i skällan. Oliver behöver ta sin astmamedicin. Han hade väsande andning -förträngning. Så nu är det bara att köra hårt med medicinen då han är förkyld! Lilla gubben!

Hemma idag har det varit kaotiskt. Oliver är ledsen för allting, vilket nog har med förkylningen att göra och Marcus har varit så busig och jobbig idag att jag emellanåt hade kunnat gå i taket! Gråta lite i telefonen för maken fungerar för tillfället och han pratar med Marcus om att han måste lugna ned sig lite. Sista tvisten för dagen resulterar i att jag kastar en bil i golvet så den går sönder och då kände jag att vi var tvugna att lugna ned oss lite båda två! Han fick inte bete sig hur som helst bara för att han är liten och jag bör inte bete mig som någon i hans ålder och kasta sönder leksaer, utan som den vuxna person jag faktiskt är. Det slutade med jättegod. Vi hyrde filmen Bolt (Disney) som Marcus ville se och mumsade kyckling. En mycket lyckad och mysig kväll, som slutade med att Marcus lekte att han var Bolt, tills han låg under täcket.

Jag måste köpa en ny bil till min lilla älskling. Det var dumt av mig. Det känns att det är en hård vår och sommar jag lämnat bakom mig. Grattis älskade Tomas, du får semester lagom till hösten.

Eller vad tror ni? Blir det något med bad i år?


Älskade Marcus


Älskade Oliver


Trött mamma


Älskade make/far

Kommentarer
Postat av: CLOETTA

KLICKA IN HÄR http://cloettas.blogg.se/2009/august/tavling-tavling-tavling-1.html !

för jag lottar ut ett asaballt hemligt paket!!! vinn det du, genom att delta ;)



(TRYCK F5 OM DU INTE SER MIN SJUKT SNYGGA DESAJN!)

2009-08-19 @ 05:26:15
URL: http://cloettas.blogg.se/
Postat av: spiderchick

fanx för snäll comment =)



fina pojkar du har =)

2009-08-19 @ 07:07:45
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: ida-take it or leave it

Så himla söta ungar!:)

Haha och ja, det är underbart i slutet av varje månad när lönen kommer:P



Men usch, alltså det där är ju sådant som man aldrig kommer glömma. Jag kan verkligen inte tänka mig hur det skulle vara att bara helt plötsligt sitta med en främmande kille och hångla, och inte komma ihåg något av resten av kvällen. Du hade ju tur som stötte på en schysst kille iaf. Väldigt förstående av din kille att se att det inte var ditt fel heller :)



Ohja, så snabbt som möjligt!:) Ska flirta lite med min mamma också bara så att hon hjälper till lite att betala för dom, hade ingen aning om att det var så dyrt med glasögon:P

2009-08-19 @ 07:33:47
URL: http://lifeoftomorrow.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE

godmorgon :D hoppas du får en bra onsdag!

2009-08-19 @ 08:21:46
URL: http://josefiner.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE

vadå lite sent nu? ska åka och fixa de snart ;) vi får se hur det blir! :)

2009-08-19 @ 08:56:06
URL: http://josefiner.blogg.se/
Postat av: ida-take it or leave it

Oj, det skulle jag också behöva :P Jo, men det är ju bättre att betala en slant nu, än att behöva gå med huvudvärk och dålig syn hela tiden. Sen att jag ser ut som en liten bibliotekarie får jag väl vänja mig vid :P



Just nu har jag engelska, går på en industriell linje på Scanias gymnasium:) haha och nej, jag hade inte en laktion idag, utan jag hade en lektion efter lunch, det var så jag menade :)

2009-08-19 @ 11:03:30
URL: http://lifeoftomorrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0