Snö tack

Piggelin studsar glatt upp bredvid mig i sängen och tar sig snabbt in i vardagsrummet för att se om storebror vaknat. "Oliveeeeeer" i glad stämma hörs från vardagsrummet och jag börjar ana oråd. Plötsligt tänds lampan i rummet och jag har inget annat val än att acceptera att det åter igen är morgon och att det var den natten förbi. Tack och lov var klockan 8 och inte tidigare. Guldkanten - fredag -idol -flashforward -fredagsmys -ledigt imorgon.

Idag tillbaka till jobbsökandet. Idag är jag piggare än igår. Igår var jag så trött att jag inte ens orkade titta år datorn. Igår var jag så trött att jag sov när ungarna sov. Usch vad dagarna blir korta då. Dessutom vaknar man när det är mörkt. Jippie..

By the way! Vart är snön någonstans? Nu igen. Regning jul? Ja, jag vet att jag borde uppskatta barmarken nu när jag bara haft körkortet i ett par månader, men "I'm dreaming of a white christmas. Just like the one's I used to know", "let it snow, let it snow, let it snow", "Dashing threw the snow".. ja ni förstår.

När vi fortfarande bodde hemma jag och Jenni (syster) samt Johan (grannen) så stack vi ALLTID ut och åkte pulka, sopsäck och snowraiser då första snön föll. Det finns en jättebra skidbacke här där vi bor. Bara 5 minuter bort och dit sprang vi alltid. Sent på kvällen ofta. Ja, det spelade ingen roll att vi var i 20-årsåldern. Snöade det så skulle det åkas. Mmm. Jag hoppas det kommer snö snart! Idag helst. Sen ett par dagar efter nyår så kan den få försvinna igen. Bara det blir en vit jul!


Hemma hos oss julen 2008 (dock 1/1 09 då denna bild togs) 


Kommentarer
Postat av: Maria

Javisst är det kul! Har bara spelat 1 par gånger hittills men rekordet är 194, kunde ju vart bättre;)



kram

2009-12-04 @ 22:59:55
URL: http://mammatillfreja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0