F.R.I.E.N.D.S

Det är så underligt.. men jag är aldrig beredd på känslan. Jag pratar om serien F.R.I.E.N.D.S (vänner). Ja, jag vet att den är "gammal" nu, men det kommer ALDRIG att bli gammal-gammal. Hur som haver så har vi ju naturligtvis den kompletta serien (alla 10 ses) med extramaterial osv. på DVD och jag överdriver INTE när jag säger att jag sett allting från början till slut 10 gånger, kanske till och med 10+ gånger. Men sista avsnittet slår alltid som ett boxslag i magen och gör att man känner sig helt tom efteråt. För jag vet hur det slutar och jag vet att jag kan (och ofta gör!) starta omd et från början, så fort det är slut. Men det blir ändå alltid så tomt, så tyst.. så ensamt på något sätt. Vänner är verkligen THE ultimate sitcom.

Så.. det pratas ju en del om den där vännerfilmen fortfarande. Jag hoppas verkligen att den kommer. Samtidigt hoppas jag verkligen inte att den kommer. Ja, alltså, jag vill ju veta -vad händer sen. Jag saknar dem ju, jag vill ha mer, se mer, veta mer, skratta mer. Men samtidigt är jag rädd att det blir en flopp.. att det förstör någonting som redan är magiskt. För hur gör man magi mer magisk?? Ja, det kan man fråga sig...

Nu är det i alla fall dags att starta om, omgående (ja, jag ska väl sova först då). Inget får oss (vänner freaks) att må så bra som när vi ser dem. Det känns som om man känner dem. Ja, det kanske är löjligt. Men samtidigt inte. Brinner inte du för någonting?


Kommentarer
Postat av: Mia

Vänner är en serie man kan se om och om igen.

2009-07-16 @ 16:53:00
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0