Som förbytt!

Jag kan säga att Marcus var som förbytt 20 minuter senare, då vi gick in för att göra undersökningen. Men han hade vaknat till (han somnade innan) och i med det så blev han pigg och glad. Synfelet ganska stort på vänstra ögat i alla fall och han kommer behöva både lapp för ögat och glasögon.. Jaja, det är som det är.

Väl tillbaka i Åkersberga så fick han välja glasögonbåge och de skulle kosta 1500, men var 700kr rabatt på. Detta var ju bra, men glasen var svindyra.. *sucka* så hela kalaset gick på 2080kr... och plånboken blev ännu en gång tom. Ja, men det är ju inget snack, det är klart att han ska ha sina glasögon! Men man kunde ju önskat att det inte kostade mer än i alla fall hälften.

Men den största pengaboven är nog i alla fall körkortet! Jag ska ju få åka på intensivkurs i sommar som jag skrev förut och det kostar ju sina tusenlappar. Jag kommer att betala för mig med skräckblandad förtjusning - herre Gud vad dyyyyyrt!, Oh ÄNTLIGEN ska jag ta körkort

 
Utsikt från våran balkong igår kväll. Bilden ser dock mörkare ut än vad det egentligen var.


Marcus och Oliver idag hos ögonläkaren. Oliver är jätteintresserad av vad storebror har för sig


På vägen hem så tvärsomnade Marcus på bussen


Han var verkligen jättetrött!


Att testa glasögonbågar var ju supertråkigt tycker Marcus, men han valde i alla fall dessa helt själv.

Jag erkänner att jag lite sörjer att han behöver klä sitt vackra ansikte med glasögon och lapp. Men jag kommer att vänja mig och säkerligen tycka att han är urtjusig. Han är ju ändå min son ;-)

Nu ska jag gå, för ungen har rymt.. vi är på fiket

Kommentarer
Postat av: cicci

åh bubben :( tråkigt a tt det är så pass! han var jätte fin i bågarna!



ja jonis älskar att rita :) han håller på hela tiden :)

2009-06-18 @ 13:06:16
URL: http://animegirl.blogg.se/
Postat av: Fia

Min bror är vindögd. Det syns inte så mycket nu om han inte är trött eller stupfull. Detta är tack vare lappen så se den som er bästa vän. Nu vet jag ju inte om Marcus är vindögd eller om det är något annat. Men jag tror i alla fall att det hjälper. Enkel men effektiv uppfinning. Och han blev ju supersöt i sina glasögon så det där blir nog bra ändå ska du se. ;)

2009-06-18 @ 13:15:10
URL: http://lusth.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej!

Förstår att det känns surt att körkortet kostar pengar, men det är så värt det att kunna ha friheten att ta sig vart som helst med bilen!

Jag har också ett synfel som åtgärdades med just lapp, så jag håller med föregående kommentar, det funkar!!

2009-06-18 @ 22:14:02
URL: http://annafinns.blogg.se/
Postat av: jossan

hejhej! ^^ allt bra? :) kommentera gärna mitt inlägg "TRASH CAN" och säg vad du tycker om min nya soptunna? ;),då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram

2009-06-19 @ 10:39:47
URL: http://ligon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0