Sommar

Dagen har gått, bilen är hel och jag har ont i solbrännan. Maten är inhandlad men ännu ej lagad. Fotbollen håller tv'n igång och duschen får komma sedan. Kvällen är varm och i solen behöver man fortfarande fläkta sig. De första semestersvenskarna trängs i bilköerna och de övriga gläds åt att en somrig helg äntligen är kommen. Grillarna har tänts, vinflaskorna öppnat och de minderåriga strömmar fritt med sina folköl, där mammas och pappas ögon inte vakar. Nu bråkar de äldre barnen om att de inte ska sova, eftersom det är ljust ute, bebisarna sover gott i den ljumma sommarkvällen och de unga flickorna lapar in kvällssolen i hopp om att förbättra på solbrännan ytterligare.

Här sitter jag och tänker, att kanske skall även jag fortsätta min kväll i sommarens tecken. Kanske skall jag laga maten så att vi kan avnjuta den i den ljumma sommarkvällen, på balkongen, medan vi lapar den sista solen, för att sedan bråka med Marcus som inte vill sova då det är ljust och sedan lägga Oliver som inte klagar. Tillslut kanske vi ska öppna den där folkölen och känna att vi sitter här tillsammans, utan våra föräldrars vakande ögon (eftersom vi nu är vuxna) och bara njuta av att sommaren äntligen är här!


Kommentarer
Postat av: Maria

Tackar, för båda grattisen;)



2009-06-26 @ 21:58:16
Postat av: Maria

Tack gumman! Haha ja många säger att jag ser smal ut, lätt att klä ner sej för magen är inte grann på riktigt tyvärr men men har man kläder på ser man ju ok ut iaf:) Hoppas få mage tidigare denna gång, fick v 24 typ senast men då vägde jag ju 17 kg mer, hoppas;)



Hänt i helgen då?



kram!

2009-06-29 @ 21:54:39
URL: http://mammatillfreja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0