En gång för alla

En gång för alla är det nu bestämt att jag kommer att ta den stora datorn! Idag har jag varit inne på telenors affär och frågat vilken jag bör ha för mitt ändamål, jag har varitinne på expert och känt på tangentbord, tittat på storlek, prestanda osv. Det blir den stora, det är nu klart och bestämt med telenor. Omständigt värre dock. Den lilla jag fick måste skickas tillbaka eftersom den är fel på, sedan måste de skicka ut den likadana som jag ska få istället för den trasiga. Sedan skall jag åter igen skicka tillbaka den hela som jag fått, samt ringa telenor för att "ångra köpet" och teckna avtal på bredband med den större datorn. Trassligt värre, men jag får åtminstone vad jag verkligen vill ha. Jag var så säker till en början att det var en mini jag ville ha, men efter att ha fått möjligheten att känna på den ordentligt under en vecka och sedan jämföra med Tomas vanliga OCH prata med kunniga folk inom branschen, så vet jag att det är den stora. Sådär nu har jag varit övertydlig nog.

Idag har det varit en sådan här dag som rusat på i 300km/h och fast jag var uppe vid 8 idag så känns det som om att klockan bara är kanske 15. Men om 30 minuter är det let´s dance final och det vittnar om att det är min hjärna och inte min klocka som går fel.

Idag hade jag min syster här uppe. Vi såg på Bluefeld, dvs den musikalen jag skrev och satte upp 2001. Vi tycker att det är en bra foundation för kommande projekt och är mer säkra på att vi faktiskt KOMMER att göra det och att det är den vi kommer att förbättra och starta med.

Imorgon ska vi ha middag hemma på kvällen, med våra kära vänner Liza och Anders. De har barnen i samma ålder som oss så det passar och fungerar alldeles utmärkt. Deras dotter Moa, som är 9 månader yngre än Marcus och alltså blir 3 i augusti, och Marcus är bästa vänner säger de. Oliver och Tindra som det endast skiljer 2 veckor på leker förvisso inte, men gör att vi på även den punkten befinner oss på samma plats i livet.

Tillbaka till NHL 2004 och min kära make!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0