Domen har fallit

Då är det bekräftat, för andra gången under mitt liv: jag har celiaki (jag är glutenallergiker). Det är tråkigt att få höra, men bekräftar det jag egentligen redan visste. Med andra ord är det inga överraskningar och av den anledningen inte ett stort problem. Tråkigt, ja, men världen rämnar inte.

Saker jag kommer sakna:
*Att kunna gå in och köpa vad jag vill om jag blir hungrig (alltså till exempel en smörgås. Många gånger finns det bara glutensaker eller godis att välja på. Kul va..).

*Att kunna köpa goda saker färdigt (att inte behöva baka bröd och kakor och så)

*Att slippa fråga på restauranger och liknande, vad maten/såsen innehåller

*Det vanliga hamburgerbrödet på exempelvis McDonalds

Det finns mer, men det är vad jag främst kommer på nu. Att kunna gå in på affären och handla utan att tänka, så att säga.

Saker som är bra med att ha celiaki:
* Godare kaffebröd än det glutenfria (ganska ofta) när man bakat det själv

Den kolumnen blev inte major direkt..

Nu ska jag ta hand om min snorisbebis

och 11.15 ska jag på synundersökning (haft mycket ont i huvudet på senare tid). Fattas bara att jag behöver glasögon nu också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0