Kommit och passerat

13.16. Tomas borde vara på väg hem nu. Det tar drygt 6 timmar för honom att åka från östersund till Stockholm. Han brukar åka mellan 12 och 13, men det har både kommit och passerat. (nej jag gnäller inte över 15 minuter, jag "gnäller" över att det nog dröjer någon eller ett par timmar till innan han kommer iväg).
Usch, jag hatar när jag har såna här dagar som jag är så irriterad på allting (ring inte upp mig om det mamma, det är lugnt) och när allting känns fel. Ni vet där man vill kasta saker, skrika, eller gråta eller bara ta en cigg... åh, röka.. NEJ!

Jag slutade röka november 2007, enkom för att det är farligt och för att jag inte vill bli sjuk och dö från barnen eller få leva med massa problem pga rökning. Dessutom är det inte bra för min sångröst heller och det är ju den jag vill livnära mig på. Men att ha slutat röka, även fast så länge sedan, hindrar inte att jag lääääääängtar efter cigaretter emellanåt. Just nu vill jag sitta med skön tänkarmusik (som coldplay tillexempel) hopkurad på en solstol med skön dyna, med en filt, ensam på balkongen, med ett stort glas Coca Cola och cigaretter. Men jag låter bli. "Du är starkare än mig" säger Tomas som börjat röka igen och springer runt och luktar gammal äcklig askkopp, men som ändå får mig så suktad på en cigg att jag måste äta nått för att inte ta ett bloss. Äh.. Jag HATAR att jag är ensam när jag känner såhär för jag kan ju inte gå undan en stund ens, med eller utan cigg. Först och främst är jag ju mamma. Eloge till alla ensamstående föräldrar.

Nu ska jag sluta bloggsura


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0