Kreativ morgon

God förmiddag!
Ännu en dag påbörjad, ännu en dag hemma ensamma.
Jag började kreativt med att göra en kalender till Marcus, i Excel, så att han ska kunna stryka dagar och räkna ned tills pappa kommer hem, samt räkna ned till andra saker han längtar efter. Han är lite för liten för att förstå termer som i övermorgon och så. Med en kalender kan jag göra det tydligare för honom och kanske hjälpa honom på traven med hans räkningskunskaper. För det mesta klarar Marcus att räkna till fem, kanske kan vi få det till tio.

Grådassigt är det ute också och "bara" runt 5 grader, så att springa till lekparker just idag ser inte så inbjudande ut. Jag tror dock att det blir en stund på gården i samband med att vi ska gå och handla, för även jag och Oliver behöver komma ut i friska luften.
Sedan tror jag att dagen följs av städning. Jag tycker om att göra extra fint inför att Tomas kommer hem på torsdagskvällarna och det är lägligt att börja pillra med det idag, så blir det inte lika bråttom imorgon.
Att bero på imorgon så börjar påsken nu och Marcus ska få gå påskkärring ordentligt för första gången. Eller ordentligt, han ska få gå på mina föräldrars gata och vi kommer att följa med i bakgrunden. Någon gång ska man börja. Återstå att se om han vill vara kärring, gubbe eller påskkisse.

 
 

Kommentarer
Postat av: linnda

hey söt!

javisst var det ett helt sjukt program?! och hon bruden är ju så pantad!

Ha det bra :)

2009-04-08 @ 14:41:26
URL: http://linndy.blogg.se/
Postat av: linjensan

Ser fram emot att få se kalendern sedan.

2009-04-08 @ 20:48:55
URL: http://linjensan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0