Smakar unket!

Jag satte mig i soffan med lilla gråtegubbe som var jättehungrig och tippade in flaskan i den ovetande ängelns mu. Han var med på att suga tag om den eftersom han var hungrig, men han var inte beredd på det som komma skulle! Bara minuten innan så hade Marcus bett om välling och eftersom han inte druckit välling på över ett år så hade jag ingen hemma. "Smaka från Olivers flaska" sa jag innan Oliver fått den. Marcus skrynklade ihop ansiktet och la ifrån sig flaskan. Med bestämda steg försvann han från soffan, som om att han skulle blivit tvingad att dricka mer om han varit kvar. Oliver fick då flaskan och jag hörde i huvudet hur de på bvc sa att det skulle smaka så äckligt och såg Marcus hopskrynklade ansikte i repris. Då får Oliver första sippen... en chokad liten kille sög i sig kanske 20ml innan han skrek som en stucken gris och kväljde som om att det var dynga jag stoppat in i munnen på honom. Jag tänkte att jag var tvungen att smaka på det hela, för att veta vad för sk*t jag faktiskt gav honom och jag vittnar om att jag har ALDRIG i hela mitt liv stoppat något som smakat äckligare, i munnen tidigare!
Sen fick Tomas smaka på kvällen och bakom Olivers rygg grimaserade han också som om att han ramlat ned i en tunna kobajs. Oliver hade dock minne sedan senast och inte en droppe fick vi i honom. Ingen matburk fick vi i honom heller. Så han är nog väldigt hungrig i natt. Jag som är så trött!

Att bero på saker i munnen så kom jag på Marcus att vara "jättesnäll" och stoppa in godis i munnen på Oliver. Jag fick gräva ut ur munnen på honom, så det var tur att jag såg det, innan det fastnade i halsen. Sedan blev det en lång förklaring på varför man INTE får göra så!




Kommentarer
Postat av: Liza Fredriksson

Fy jag kommer ihåg när Moa skulle äta den där vällingen hon tyckte den var så äklig. Men efter ett tag så fick vi i henne den. Vi blandade i messmös i den då tyckte hon mer om den , men äklig är den.

Hoppas lilla oliver får i sej den till slut.

2009-04-17 @ 09:58:40
Postat av: Liza

Väntar på mera kan gått in här nu flera gånger och vill läsa mera.... ler

2009-04-18 @ 18:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0