Tillbaka till vardagen

Helgen är nu slut och åter ska vi till vardagen.

Jag vinkade hej då till min man vid 3.20 nu på morgonen. Kortvecka eftersom det var röd dag igår, gör att han skönt nog kommer hem redan i övermorgon. Bortsett från allt flyttstök då vi flyttade upp Marcus rum och ned datarummet, så har vi haft det lugnt och skönt och kunnat njuta av långledigheten. Vi har till exempel inte bara varit borta på påskmiddag utan vi har också hunnit gå igenom alla de 3 första filmerna av Star Wars. Strax efter 22 igår kväll var sista filmen slut och Tomas hastade i säng. Jag dröjde mig ensam uppe tills 1.40 ca (skylla mig själv) så jag var förvånad till max över att jag var så pigg klockan 3, då vi gick upp. Jag sov sen mellan ca 04 till 7.50. Dagmamman för Marcus  för första gången sedan förrförra veckan (påsklov hela förra).

Idag tror jag att jag ska ta en extra dag med lugn och ro. Imorgon är det stängt hos dagmamman och på torsdag ska vi till bvc både jag, Marcus och Oliver, så det finns massa tid för att plocka vidare här hemma (flyttröra lite sådär kvar).

I helgen fick Marcus en liten present av min mamma. Det var en gitarr (leksak) med microfon till. Han älskade leksaken från första stund och har haft shower här hemma för oss under helgen. Ett tag hade vi nästan lust att låsa in den där gitarren och micken någonstans, för att slippa höra honom. Men det är roligt att han tycker så mycket om den, så vi lät bli =).

Nej.. om jag skulle göra något vettigt


Kommentarer
Postat av: linjensan

en sådan snäll mamma du har ;-) och Marcus har en ovanligt snäll, snygg och smart mormor...

2009-04-15 @ 00:52:02
URL: http://linjensan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0