Nattfunderingar

Jag har mer och mer kommit tillbaka till känslan av att jag kommer att vilja ha fler barn. Jag vet inte om det är en angenäm tanke eller inte. Min make, den fantastiskt underbara förstod att detta skulle komma, men erkänner också att han inte alls vet hur han kommer känna inför fler barn, eftersom han i grund och botten känner sig klar nu. Dock säger han att det ärvälkommet att diskutera fråga igen.

Nu till mina funderingar. VARFÖR vill jag (troligtvis, jag är inte 100%) ha fler barn?? För att vara gravid är ju himla jobbigt. Ja, eller det var det med Oliver i alla fall. Det var bäckenbottenuppluckringar, kramper, förvärkar, fan och hans moster. Men med Marcus var det ju som att dansa på rosor (hur det nu egentligen känns).. så graviditeten kan jag kanske inte räkna med. Dessutom finns det ju de som har det värre.

Jaha one down. Vad finns det mer. JO!

Den där jäkla spädbarnsdöden. Usch, får nästan rysningar bara jag ens börjar nämna ordet. Om jag hade varit en "normal" kvinna (för det finns ju regler för vad som är normalt.. eh..) så hade jag kanske inte fokuserat så mycket på det och då kanske jag faktiskt hade kunnat sova ordentligt....ordentligare de här månaderna (inte inräknat den första månaden) och sluppit hänga på lampknappen var 7:e sekund för att tända upp sovrummet så Tomas blev halvblind -bara för att dubbelkolla att bebis andades. Mja.. det gör jag fortfarande om vi ska vara ärliga.

Mmmm och det är ju inte nått kul. ja och sen då.. så har vi *fundera* JA!

När barnen är sjuka, så måste man ju oroa sig så himla mycket och det svider i shjärtat och j....

Nej! Jag kommer inte på en ända himla bra anledning till varför jag INTE skulle vilja ha fler. Ja förutom det att vi redan har två underbaringar, som fyller hjärtat till maxbredd (och lite till) så HUR I HELA skulle det kunna finnas plats till en till?!

 Vecka 33 (Jag börjar känna mig väldigt tung.. även fast jag inte gått upp något) Vecka 27 (titta inte på den smutsiga spegeln. Jag har en liten kille som är uppe där och gör handavtryck jämt)  Och vecka 40
Klicka för förstoring

(kopierade från mitt galleri på http://familjeliv.se  . Lindatmw är min signatur där om du vill se bilder, läsa tidigare blogginlägg än de du hittar på skimra, eller vill se videoklipp)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0