Nedräkningen har börjar snart

God förmiddag

Här sitter jag igen och inte är jag piggare än igår. BusMarcus är dock lika pigg som vanligt och far runt som ett yrväder i lägenheten och busar upp Oliver, som även han vill och försöker vara överallt. Det är inte lätt när man är liten. Vi får väl se när Oliver tycker att han "in the style of big brother" också ska rusa runt på 2 istället för att krypa runt på 4. Yngre syskon har ju en tendens att börja lite tidigare. Marcus var 11 månader när han kunde gå helt själv. Ankgången gick han inte så länge, han var istället jättesnabb på att utveckla sig till springande och när han började hos dagmamman så var han den ända (samt dagmammans egna dotter som är ett halvår äldre) som kunde kuta runt och leka. Den andra pojken som började (född 3 dagar innan Marcus) kröp fortfarande. Då var Marcus 1 år och 3 månader.
Men detta är ju inga garantier för att lillebror kommer att skynda och pojkar är ju kända för att vara sena. Vi får väl se inom en snar framtid. Ingen idé att spekulera.

Idag ska vi till öppna förskolan på eftermiddagen. Med vi menar jag mig och ungarna samt Liza med hennes sötisar. Dessförinnan är det saker jag måste hinna med, så jag kan inte dröja här för länge nu (jag är inte känd för att snabba mig allt för mycket när jag skriver och kollar boggar). Och ikväll (om inget oförutsett händer, peppar, peppar) så kommer min fantastiska make hem från sitt östersundsjobb FÖR GOTT och har semester i 4 veckor dessutom! Yes our time is now! Hoppas vi får lite av sommarvärmen som dröjer kvar, så att vi kan åka till stranden i alla fall en gång innan det är över. Hoppas kan man ju alltid!

På måndag börjar nedräkningen till intensivkursen också!! 2 veckor och 3 dagar kvar. på tisdag testlektion!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0