Pang i plugget - saved by the bell

Jag har suttit här på memory lane och sett på lite "saved by the bell" (eller pang i plugget som det hette i sverige) och bara njutit. Jag fullkomligt älskade den serien när jag var ung och jag var galet kär i Zack Morris (Mark-Paul Gosselaar) och hade till och med en pang i plugget t-shirt med hans bild på. Ja, men det var ju också Zack Morris jag var så där fjortiskär i och inte mannen (då pojken) bakom det namnet.

Jag och min kompis hittade till och med på en sång om honom som vi för full hals kunde gå runt och skråla på.
Melodin är Rock around the clock och texten jag aldrig kommer glömma är:

"Mark-Paul Gosselaar du är så jävla snygg
Mark-Paul Gosselaar du är så jävla snygg
Mark-Paul Gosselaar du är så jävla snygg, du är så snygg, så söt, så jävla snygg
Kom hit till mig, jag älskar dig, kom hit och gift dig just med mig,
Jag blir en trogen fru som älskar dig,
na na na nanana nananana..
Vi gillar båda gymmet, vi blir ett vackert par....!"

Nynnandet var för att vi inte kom på text och att Mark-Paul gillade gymmet hade vi checkt nog läst i en FRIDA eller OKAY tidning.

Det var tider det.
Vill ni också titta på lite pang i plugget/saved by the bell så kan ni se ganska många -hela avsnitt på http://tv.blinkx.com/










Ja, men varför inte.
 
En annan snygging i mitt liv är min underbara make och han kommer snart hem från Östersundsjobb och det ska bli skönt. Det här är näst sista veckan och sedan återgår allt till det normala igen. Då kommer det bli två veckor semester, sedan jobbar han två veckor och sedan har han två veckor semester till medan jag är på intensivkurs. Därav lite lamt med inlägg - Linda är begravd i körkortspluggande!





(varför bild från 2006? jo för jag har inga bilder på min bärbara dator i princip, så jag kopierade direkt från mitt galleri på http://familjeliv.se vill ni titta där ((finns många fler bilder)) så heter jag Lindatmw).

Men nej, nu är det dags att hoppa i säng. Idag hade jag kunnat somna ståendes en stund runt femish och önskar slippa den känslan imorgon!

God natt där ute!


Kommentarer
Postat av: Maria

Nä precis, räcker ju att man nojja 20 v förra gången. Hihi jaså tycker du, tack:)



Va fina när är på bilden, passar verkligen ihop:)



kram

2009-08-05 @ 07:16:02
URL: http://mammatillfreja.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha nja slappnar av gör ja inte helt de ligger och gnager och ja känner att snart exploderar jag igen... :( Men jag ska försöka hitta ett bra vänskaps band till maten på ett bra och nyttigt sätt... Maten i sig är inte min fiende utan kombinationen av dålig mat och lite motion är boven! :)

2009-08-05 @ 07:55:08
URL: http://fettokampen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0