Weekend!

Hallå där ute. Helgen har gått och den var smockfull kan jag säga!

Torsdagen spenderade jag mest med att städa, fixa och laga mat och på kvällen stack Tomas och jag ut för att köra i ca 1,5 timme. Det var lite svajigt i början att komma igång, men trots att det var 2001 senast som jag körde (då jag gick på körskolan ca 20 lektioner, gjorde skrivprovet och klarade det, men sen sa upp mig från jobbet och slutade ha råd med körskolan) så är det precis som att lära sig cykla. Det tog inte lång tid innan vi var ute i trafiken!

Fredag så var vi ute och körde det första vi gjorde på förmiddagen. Vi körde runt i ca 1,5 timmar då också. Kl 13 slutade Robban och vi var alla hemma i Liza och Anders gamla hus, för att hämta en tv-möbel och lite andra saker som de så otroligt gulligt har gett oss. Hem  på en gång och ställde up tv möbel och sen var det tv-spelande i ett par timmar, innan jag övningskörde och hämtade middag till oss. Det kan jag säga att det är otrolig skillnad på att köra våran skrutt och Robbans BMW! Inte trodde jag väl han skulle vilja att jag körde den, men han skulle ändå flytta på den a han, så det var bara att hoppa in. Bonuskörning för moi alltså, innan vi avslutade med mer intensivt spelande fram tills halv två på natten.

Lördag var det lika så med körningen. Ca 2 timmar var vi ut och körde och nu avancerade jag på till motorvägen. Därmed har jag kört alla vägtyper och klarar det bra. Det ända ja tycker är lite jobbigt är cirkulationsplatserna än. Men å andra sidan har jag ju som sagt inte heller kört på 8 år. HÄFTIGT att jag kan köra så bra. (det var det där med att lära sig cykla igen.. *s*). Efter det dök Robban upp och vi spelade en stund tills han passade ungarna och jag och Tomas övningskörde och hämtade Sandra. Vi spelade en stund, sen passade Sandra och Robban ungarna igen medan jag övningskörde och hämtade Victor. (Jag kanske ska förtydliga att Tomas självklart varit med i bilen alla gånger). Sen spelade vi mellan ca 18 tills halv två på natten *s*.

Idag försov vi oss. Eller försov och försov, vi hade ingen tid att passa. Men vi tänkt köra hem Victor samt lämna ungarna där för att kunna köra. Det gjorde vi också, men vid 12. Vi hade tänkt vid 10-11. I vilket fall lämnade vi ungarna till sin faster igen och plockade sedan upp min syster Jenni som också ska övningsköra med Tomas. Jenni startade lite med att hitta dragläge, växla till 2:an och så på parkering. Själv körde jag en jäkla vända idag. Det blev både fram och tillbaka till Danderyd, svinninge och motorväg, bakvägar i Åkersberga, fram och tillbaka till spånlöt och diverse. Vi var ute i 3 timmar idag!
Sen åkte vi och storhandlade (men då körde Tomas för vi hämtade ungarna), lagade middag och totalkrashade i soffan. Min kära lillasyster Sandra ville att vi skulle övningsköra och hämta hundarna. Jag uppskattar verkligen att hon gav mig ett tillfälle, men Tomas var helt slut och jag erkänner att jag kände mig ganska mör också. Vi har inte sovit så mycket under helgen om man säger så.

Så nu åker Tomas till Östersund i natt igen och jag ska hårdplugga i körkortsboken.
På söndag fyller jag 28. ag är tvåbarnsmamma. Det känns som det är dags nu!

Ja,så körning och tv-spel. Det var allt för denna helg!


Söt men snorig Oliver ville vara med på spel, även efter att Marcus och Victor lagt sig


Jag och Sandra fular oss (jag vet, det ser ut som det ä massa skräp på bordet! Det är det inte *s*)


Robban och lillasyster Sandra. Trevligt att hon kunde slita sig från sin kille och spela lite Mario Party 7 med oss!


Sandra leker fotograf och alla fular sig


Sandra hade med sig hundarna så de inte skulle behöva vara ensamma hemma hos dem. (Mamma och Pappa är i Turkiet. Deras hundar, Sandra bor fortfarande hemma).


Marcus tyckte han var jättefräsig härom dagen. Tuffing =D


Sötmunk är liten på golvet

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack gumman:) Ja det var verkligen jätteskönt att få komma bort lite, även om jag saknade sambon massa;)



Ni verkar att ha haft en trevlig helg:) Många fina bilder.



kram

2009-08-03 @ 08:32:31
URL: http://mammatillfreja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0