Julglädje my ass!

Jag hör massa dånade utanför dörren och förstår att det måste vara de som skottar och fixar åt oss. Vi har ingen skyffel och inte heller någon borste, så våran trappa snöar snabbt igen. I vilket fall är det i nuläget snökaos ute så jag tänkte att jag skulle öppna dörren och bjuda på lite uppskattning till mannen som gjorde sitt jobb och skottade våran trapp. Kul konversation det blev:

Jag: *öppnar dörren och bjuder på ett litet leende* Snökaos här ute
Man: *med butter röst* Jag vet! Och är det inte konstigt att det blir såhär varje gång?! *tittar anklagande ned mot våran trapp*
Jag: *paff och vet inte riktigt vad jag ska säga* Mm, ja...
Man: Jaa *fortfarande med irriterad röst* nästa blir det att ta fram snöslungan!
Jag: *tänker på massa saker jag skulle vilja säga men hejdar mig* Mm, jo. Eh, tack i alla fall *stänger dörren*

Allright, han kanske var bitter eftersom han var kall och blöt i ett snökaos där det är mycket att göra åt andra, men hallå. Inte behövde han anklaga mig för att det kommer snö i december väl? (okay jag vet att han inte gjorde med, men det kändes så) Inte behövde han heller tycka att jag var dum i huvudet som inte skottat trappen (och det kanske han inte heller gjorde, men han pratade så med mig).

Så där fick jag för att jag tänkte bjuda på lite julglädje och uppskattning till någon som egentligen bara gjorde sitt jobb.

Nice




Så här såg trappen ut förut idag


Så här ser trappen ut nu


Och här står männen och surar över att de har utebaserat jobb i december



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0